Arsenal dan Dusan Vlahovic, berpisah tiada.

Arsenal dilaporkan bersedia untuk menyegerakan perpindahan penyerang terkenal dengan tawaran €90 juta akan didengar dengan teliti.

Berikutan kecederaan yang melanda Gabriel Jesus, Mikel Arteta terpaksa bergantung kepada Eddie Nketiah untuk mengemudikan jentera serangan The Gunners, serta memberi lebih tekanan kepada Gabriel Martinelli untuk beraksi dengan padu secara konsisten.

Ia berfungsi dengan baik pada perlawanan pertama menentang West Ham, tetapi masih terdapat jurang dalam skuad dan khabar angin perpindahan terus mencadangkan The Gunners berminat dengan Dusan Vlahovic.

Yang terbaru mengenai perkara ini datang daripada Corriere dello Sport, yang melihat beberapa urusniaga yang boleh dilakukan oleh Juventus dalam beberapa bulan akan datang, dengan jendela Januari semakin hampir.

Laporan Corriere dello Sport.

Arsenal tetap dinamakan dalam kisah perpindahan pemain antarabangsa Serbia, yang dikatakan tidak berpuas hati kerana masanya bersama pasukan Turin tidak berjalan seperti yang dirancangkan.

Dia tiba dari Fiorentina sebagai penyelamat tetapi kecederaan dan taktikal Max Allegri tidak memihak kepadanya, membuatkan ejennya Darko Ristic mencari penyelesaian yang berpotensi.

Dikatakan wakil itu merekodkan minat yang kuat datang dari separuh Eropah, dengan kelab seperti Paris Saint-Germain dan Bayern Munich didakwa bersedia untuk bertindak pada musim panas.

Bagaimanapun, terdapat kelab dari Liga Perdana Inggeris dengan nama seperti Arsenal, Manchester United dan Chelsea, berminat dengan segera untuk menandatangani Vlahovic.

Walaupun Juventus dikatakan mahu menangguhkan sebarang perbincangan sekurang-kurangnya sehingga akhir musim, jumlah wang yang ditawarkan boleh mengubah fikiran mereka.

Sekiranya sesebuah kelab seperti Arsenal meletakkan tawaran melebihi €90 juta di atas meja, ia akan didengar dengan teliti oleh pihak Old Lady.

Sama ada The Gunners bersedia untuk melakukan itu, masih belum dapat dilihat tetapi apa yang pasti ia adalah jumlah yang terlalu tinggi, yang perlu dikeluarkan ataupun dibelanjakan pada pertengahan musim ini.

Dalam pada itu, Arsenal malam tadi (awal pagi) mengekalkan kedudukan di puncak liga setelah mencatatkan kemenangan 4-2 ke atas Brighton di tempat lawan.

Kedudukan The Gunners itu, kini semakin selesa sebagai pendahulu liga selepas pencabar terdekat, Manchester City hanya mampu mencatatkan keputusan seri 1-1 di laman sendiri, menentang Everton.

Post a Comment

Previous Post Next Post