Juventus sedia dapatkan bintang Arsenal.

Kelab Itali boleh bergerak untuk mendapatkan bintang Arsenal tidak lama lagi, namun kempen semasa The Gunners boleh menghalang pemain daripada pergi.

Usaha Juventus untuk mendapatkan pertahanan Arsenal, Gabriel Magalhaes mungkin bukan khabar angin yang paling kuat diperkatakan oleh media Itali, tetapi ia terus timbul di sana sini.

Kali terakhir kami melihat sesuatu mengenainya adalah pada bulan Oktober, apabila akhbar Gazzetta dello Sport berkata Old Lady masih bermimpi untuk mengambil pemain Brazil itu daripada The Gunners.

Berdasarkan laporan yang dikeluarkan itu juga, Juventus pada awalnya mensasarkan dan memberi tumpuan kepada Strahinja Pavlovic sebagai pembelian berpotensi untuk pertahanan mereka, namun bintang pertahanan Arsenal itu tetap kekal sebagai pilihan alternatif.

Dilaporkan juga bahawa pemain Serbia itu bukanlah satu-satunya pemain pertahanan yang berada dalam senarai dikehendaki Juventus, malah mereka juga memberi perhatian kepada pemain Brazil itu (Gabriel Magalhaes), serta Igor (Fiorentina), Evan Ndicka dan Jake Kiwior.

Laporan Gazzetta dello Sport pada Oktober lalu.

Kini Calcio Mercato pula memaparkan cerita yang mendakwa tiada apa yang boleh dikecualikan pada jendela Januari dan di situlah bintang Arsenal itu mendapat sebutan.

Juventus telah mengumumkan bahawa mereka akan melantik barisan ahli lembaga pengarah baharu minggu ini.

Dan dengan pengarah baharu Old Lady itu akan mula bekerja pada minggu depan, senarai pemain yang berpotensi untuk pembelian atau perpindahan Januari serta seterusnya, tetap menjadi agenda dengan Gabriel Magalhaes masih dikekalkan dalam pemerhatian mereka.

Calcio Mercato membuat kenyataan yang jelas mengenai pemain itu, bagaimanapun, bintang Arsenal itu jelas berada di tengah-tengah kempen bersejarah yang berpotensi untuk merebut gelaran juara Liga Perdana Inggeris.

Dan itulah sebab utama mengapa Magalhaes boleh memilih untuk tidak meninggalkan Stadium Emirates pada peringkat ini.

Dengan laporan itu tidak membawa sebarang butiran yang lebih besar mengenai pengejaran itu buat masa ini, nampaknya usaha Juventus ini boleh dikatakan masih berada dalam fasa awal.

Post a Comment

Previous Post Next Post