Juventus terima saingan sengit dari duo EPL.

Kelab Itali kini berdepan saingan kuat dari Arsenal dan Newcastle, dengan dua kelab EPL dalam usaha untuk menandatangani pemain bernilai €15 juta.

Arsenal telah menjadi kelab terbaru menyertai Newcastle United dan Juventus dalam perlumbaan untuk mendapatkan pertahanan Real Valladolid, Ivan Fresneda.

Bek kanan pasukan La Liga itu mula mencuri tumpuan sejak dia dinaikkan ke pasukan utama pada permulaan musim ini.

Dan sejak beberapa minggu lalu, laporan muncul dari Itali dan telah menekankan tentang minat pasukan Serie A itu untuk menandatanganinya.

Menurut TuttoMercatoWeb, pasukan Old Lady itu hanya akan dapat mengukuhkan kedudukan pertahanan sayap mereka jika berjaya mengumpul dana pada bulan Januari.

Fresneda kekal sebagai salah satu sasaran utama mereka walaupun terdapat saingan kuat dari Arsenal, Newcastle dan beberapa kelab Sepanyol.

Kedua-dua pasukan Liga Perdana Inggeris yang mahukan pemain berusia 18 tahun itu juga dilaporkan oleh wartawan Calciomercato, Daniele Longo.

Dia mendakwa kedua-dua pasukan, The Gunners dan Eddie Howe sedang berusaha untuk menandatangani pemain antarabangsa Sepanyol Bawah 19 itu, yang bernilai €15 juta dari Valladolid.

Longo menambah bahawa Juventus dijangka menghubungi ejen Fresneda pada hari ini (Selasa) dan sekiranya mereka berbuat demikian, maka Old Lady nampaknya telah mendahului saingan dari Arsenal dan Newcastle.

Dengan beberapa kelab mula menunjukkan minat yang tinggi terhadap pemain itu, Valladolid mengharapkan akan ada perang harga yang akan menguntungkan mereka di pasaran musim sejuk ini.

Post a Comment

Previous Post Next Post