Lacazette mungkin menyesal...

"Saya tahu ia akan menjadi sukar" - Bekas pemain tidak menyesal dengan keputusan dan tindakannya meninggalkan Arsenal, masih percaya dengan rancangan kelab.

Dengan Alexandre Lacazette telah berpindah keluar, meninggalkan Stadium Emirates dan menyertai Lyon pada musim panas lalu, mungkin ada beberapa sebab untuk dia berasa sedikit menyesal atas keputusan itu.

The Gunners kini berada di puncak liga dan memimpin pasukan Liga Perdana Inggeris selama beberapa minggu dan terdapat keyakinan daripada beberapa pihak bahawa pasukan Mikel Arteta itu boleh menamatkan kemarau trofi kejuaraan, yang kali terakhir dimenangani pada 19 tahun lalu.

Sementara itu, kelab Perancis itu hanya menduduki  tangga ke-8 dalam carta Ligue 1, mengharungi musim yang mengecewakan setakat ini.

Jadi, ketika bercakap kepada media Perancis pada hari Jumaat, Lacazette telah ditanya mengenai pemergiannya dari Arsenal dan dia menjelaskan bahawa itu bukan sesuatu yang membimbangkannya.

"Tidak, saya tidak mempersoalkan keputusan yang telah dibuat itu [meninggalkan Arsenal], setiap musim adalah berbeza," kata Lacazette.

“Saya kembali [ke Lyon] dengan beberapa cabaran dalam minda. 

"Saya tahu ia akan menjadi rumit. 

"Saya masih percaya dengan projek kelab dan rakan sepasukan saya."

Lacazette meninggalkan Lyon untuk menyertai Arsenal pada musim panas 2017 dengan perjanjian €53 juta dan dalam tempoh lima tahun bersama The Gunners, dia menjaringkan 71 gol dan 36 bantuan dalam 206 penampilan untuk kelab.

Bagaimanapun, kelab Perancis itu berjaya menandatanganinya secara percuma pada musim panas baru-baru ini, serta-merta menjadikannya kapten mereka.

Lacazette sebenarnya mempunyai angka yang baik untuk kelab musim ini, dengan 10 gol dan empat bantuan dalam 19 penampilan.

Namun, itu semua masih belum cukup untuk membantu pasukan Ligue 1 itu mengharungi kempen yang lebih baik setakat ini.

Post a Comment

Previous Post Next Post