Trossard boleh memberi impak segera.

Pengurus Arsenal, Mikel Arteta merasakan pemain baharu yang menyertai The Gunners, Leandro Trossard mampu memberi impak segera.

Mikel Arteta percaya bahawa pemain baharu, Leandro Trossard mempunyai keupayaan untuk membuat impak segera di pihaknya, yang boleh bermula sebaik sahaja pertemuan Ahad menentang Manchester United.

Pemain sayap antarabangsa Belgium itu tiba dari Brighton & Hove Albion dan Mikel berharap dia akan bersedia untuk bermain menentang Red Devils sekiranya diperlukan.

Memandangkan dia kini berada di musim keempatnya dalam Liga Perdana Inggeris, dengan 116 penampilan atas namanya, pengurus Arsenal itu mengakui dia adalah pemain yang dia harapkan dapat memberikan sumbangan segera.

Bercakap dalam sidang media pra-perlawanan menjelang pertemuan menentang United, Arteta berkata:

"Kami sangat gembira memilikinya. 

"Dia seorang pemain yang telah kami ikuti sejak sekian lama. 

"Peluang itu hadir dan kami mempunyai keperluan untuk mempunyai pemain di barisan hadapan yang cukup serba boleh, untuk bermain di posisi berbeza.

"Dia tahu liga [Liga Perdana Inggeris], dia mempunyai pengalaman yang cukup di sini dan saya fikir dia boleh memberi impak segera dalam pasukan. 

"Kita kena fikir jangka pendek, tetapi jangka sederhana dan panjang juga. 

"Dia memberikan kita semua itu. 

"Dia seorang pemain yang sangat bijak. 

"Apabila anda melihat kariernya dan apa yang dia lakukan dalam beberapa tahun kebelakangan ini, dia adalah pemain yang sesuai dengan cara kami bermain."

Mikel Arteta juga mengakui bahawa kecederaan Gabriel Jesus dan Reiss Nelson baru-baru ini telah mengurangkan pilihan The Gunners pada jentera serangan dengan ketara, tetapi sebelum kehilangan khidmat dua pemain itu, beliau telah cuba untuk menambah satu lagi ancaman kreatif kepada barisan hadapannya.

Kini Leonardo telah selamat tiba, Arteta nyata gembira kerana memperolehi seseorang yang mempunyai kualiti teknikal yang mengagumkan, serta keupayaan untuk bermain dalam pelbagai posisi.

"Pada musim panas kami mencari pemain dalam posisi itu dan kami tidak dapat melakukannya, jadi ia adalah sesuatu yang diperlukan skuad," tambah Mikel. 

"Dengan kecederaan Gabi dan Reiss, kami benar-benar kekurangan di barisan hadapan. 

"Kami memerlukan beberapa pengukuhan dan dalam Leo, kami telah menemui pemain yang sesuai dengan semua yang kami mahukan.

"Saya fikir ciri-ciri khas sangat diperlukan untuk cara kami bermain. 

"Memang benar kami memerlukan beberapa pemain yang boleh memenuhi peranan tertentu dan Leo adalah salah seorang daripada mereka. 

"Kemahiran dan ketenangan yang dimilikinya dalam sepertiga terakhir dan keupayaan teknikal untuk bergaul dan menghubungkan dengan orang ramai, ia mengagumkan. 

"Itulah yang kami perlukan daripada pemain hadapan kami.".

Posisi yang mampu dimainkan Torssard.

Post a Comment

Previous Post Next Post