Arsenal dan Newcastle lebih menyakinkan.

Arsenal dan Newcastle dilihat pasukan yang lebih meyakinkan untuk menandatangani pertahanan muda berusia 18 tahun.

Awal minggu ini, kami menyampaikan dakwaan yang dibuat di Itali bahawa Juventus akan menghadapi persaingan daripada Arsenal dan Newcastle United dalam menandatangani Ivan Fresneda pada pasaran musim sejuk ini.

Kini Tutto Juve telah menjelaskan bahawa pasukan Serie A itu adalah pihak pertama yang secara kukuh menyatakan minat mereka terhadap pemain Real Valladolid tersebut.

Usaha Old Lady itu bagaimanapun telah disertai oleh Arsenal, Newcastle, Borussia Dortmund, Real Madrid dan lain-lain dalam mengejar pertahanan kanan itu. 

Juventus bagaimanapun, tidak berputus asa dan masih dalam usaha untuk mendapatkan khidmat pemain berusia 18 tahun itu.

Bagaimanapun, ia akan menjadi usaha yang sukar untuk kelab Turin itu kerana The Gunners dan Magpies boleh menjadi lebih meyakinkan bersama kelab La Liga dari sudut kewangan.

Harga yang diminta Real Valladolid untuk mereka melepaskan Fresneda, sepadan dengan klausa pelepasan yang terkandung dalam kontraknya, €30 juta

Pun begitu, klausa tersebut akan meningkat naik kepada €45 juta selepas dia membuat 22 penampilan. 

Setakat ini, pemain itu telah beraksi sebanyak 11 kali musim ini.

Walaupun desakan Juve dan pemain itu sangat diidamkan oleh Arsenal, Newcastle dan lain-lain, laporan itu menambah tiada berita mengenai perjanjian berpotensi sehingga minggu depan.

Post a Comment

Previous Post Next Post