3 kelab menanti sasaran utama Arsenal.

Pemain sasaran terakhir Arsenal pada jendela Januari menyedari bahawa terdapat tiga pasukan akan berusaha untuk menandatanganinya pada musim panas.

Pemain tengah Brighton dan Hove Albion, Moisss Caicedo tahu akan ada sekurang-kurangnya tiga pasukan untuknya pada musim panas selepas usaha Arsenal untuk menandatanganinya baru-baru ini menemui jalan buntu.

The Gunners begitu kuat dikaitkan dengan pemain tengah Ecuador itu sepanjang bulan lalu, membuat beberapa tawaran besar kepada Brighton untuk menandatanganinya dan cuba melengkapkan perjanjian pada minit-minit akhir jendela perpindahan.

Brighton bagaimanapun menolak setiap tawaran yang dikemukakan Arsenal, dengan mereka berdiri teguh dengan pendirian mereka yang tidak mahu kehilangan pemain utama pada musim ini.

Itu sangat jelas di mana The Gunners telah pun menawarkan mereka jumlah yang besar dan keuntungan berlipat kali ganda untuk pemain tersebut.

Arsenal akhirnya memutuskan untuk menandatangani Jorginho dalam perjanjian potongan harga daripada seteru London, Chelsea, setelah menemui jalan buntu bersama Brighton.

Tetapi pemain bekas pemain The Blues itu hanya menandatangani kontrak pendek bersama Arsenal, iaitu untuk selama 18 bulan dan itu juga mungkin menjelaskan bahawa The Gunners akan kembali untuk Caicedo pada masa hadapan.

Pemain Brighton itu telah menyatakan dengan jelas bahawa dia mahu berpindah, malah turut bertindak sedikit melampau apabila menyatakan hasratnya secara terbuka di media sosial dalam satu catatan yang dikritik hebat.

Tera Deportes menyingkap situasi itu dan menjelaskan bahawa tiga pasukan berusaha untuk menandatangani Caicedo pada Januari, tetapi selepas beberapa siri rundingan, tiada seorang pun daripada mereka membayar apa yang diminta oleh Brighton dan Arsenal mungkin salah seorang daripada mereka.

Apabila Caicedo meluahkan perasaannya di media sosial, Seagulls tidak mengambil sebarang tindakan mahupun menghukumnya.

Malah mereka juga tidak menggantungnya dan tiada tindak balas seperti pemberontakan daripada pemain itu sendiri setelah gagal berpindah.

Sebaliknya, dia diberi cuti sehingga jendela perpindahan Januari ditutup supaya dia boleh memikirkan keadaannya dan membuat keputusan terbaik.

Brighton juga menjelaskan bahawa kelab akan mempertimbangkan situasinya pada musim panas, walaupun ejennya bertekad untuk mengambil kesempatan daripada peluang yang diberikan kepada mereka oleh pasukan seperti Arsenal.

The Gunners berkemungkinan akan kembali pada jendela perpindahan musim panas dan Caicedo ‘tahu’ bahawa terdapat tiga pasukan yang disahkan ‘akan membida’ untuknya pada penghujung musim.

Brighton, sementara itu, tahu bahawa mereka 'tiada pilihan selain menjualnya', menciptakan satu lagi saga berpotensi selepas satu bulan lepas.

Post a Comment

Previous Post Next Post