Arsenal juga ada dalam rundingan.

Abang kepada pemain tengah Juventus secara terbuka membincangkan percubaan The Gunners dalam menandatangani adiknya.

Musim ini, kita telah melihat beberapa laporan mengatakan Arsenal masih berminat terhadap pemain tengah Juventus, Manuel Locatelli.

Umum mengetahui bahawa usaha The Gunners untuk mendapatkan pemain itu bukanlah perkara baru, tetapi pengejaran ini dikatakan kekal kuat, dengan The Gunners juga berusaha untuk mendapatkannya pada Januari tahun ini.

Ternyata Locatelli sudah pun berpeluang menyertai Arsenal pada masa lalu dan itu, kini didedahkan oleh abangnya, Mattia Locatelli.

Mattia Locatelli telah ditemu bual oleh LacasadiC dan mengimbas kembali karier pemain tengah itu, di mana dia menjelaskan tawaran yang pemain itu ada apabila hendak meninggalkan Sassuolo untuk menyertai Juventus pada musim panas 2021.

"Saya masih ingat rundingan itu." jelas Mattia Locatelli.

"Baginya ia sangat panjang. 

"Ada juga Arsenal, tetapi dia mahukan Juventus.

"Kelab-kelab terus berbincang, tetapi tanpa mencapai sebarang persetujuan. 

"Setiap hari saya membaca Gazzetta untuk menyemak.

"Di Sassuolo dia berlatih secara berasingan namun dalam dirinya keinginan untuk berpindah itu ada.

"Pada hari penampilan sulungnya, dia menghantar gambar kepada kami dengan jersi dan perkataan 'Saya berjaya'."

Abang Locatelli juga berkata pemain itu suka bermain untuk Juventus dan itu petanda yang cukup baik bahawa pemain tengah itu gembira di kelab itu.

Walau bagaimanapun, usaha Arsenal terus menjadi topik perbualan, jadi tidak mengejutkan untuk melihat lebih banyak laporan mengenai pengejaran ini pada masa akan datang.

Terutamanya dengan The Gunners menjadi destinasi yang lebih menarik sekarang kerana mereka berada di puncak Liga Perdana Inggeris di bawah Mikel Arteta .

Nota: Pada 18 Ogos 2021, Juventus mengumumkan bahawa mereka telah menandatangani Locatelli secara pinjaman selama dua tahun, dengan Old Lady memegang kewajipan untuk membeli pemain itu pada harga €25 juta, yang perlu dibayar selama tiga tahun ditambah €12.5 juta dalam potensi tambahan.

Post a Comment

Previous Post Next Post