Rui Pinto 'bogelkan' Manchester City

Pemberi maklumat mendakwa bahawa usahanya menyebabkan Manchester City didakwa oleh Liga Perdana Inggeris.

Terdahulu pada hari Isnin, laporan keluar menyatakan bahawa Manchester City didakwa dengan lebih daripada 100 pelanggaran peraturan kewangan antara 2009 dan 2018.

Ia kemudian serta-merta disertai dengan dakwaan bahawa kelab itu mungkin akan mendapat potongan mata atau dikecualikan daripada Liga Perdana Inggeris, walaupun bahagian terakhir itu nampaknya tidak mungkin.

Bagaimanapun, Manchester City, yang baru-baru ini bergelut dengan prestasi di atas padang, mendapati diri mereka dalam berita mengenainya sekali lagi.

Kelab itu sejak itu, mengeluarkan kenyataan yang mendakwa mereka "terkejut" dengan apa yang telah diterbitkan pada hari Isnin, tetapi percaya mereka akan dibersihkan dengan bukti yang memihak kepada mereka.

Sementara itu, di Portugal, pemberi maklumat di sebalik skandal Kebocoran Bolasepak bertahun-tahun yang lalu, Rui Pinto, telah bercakap mengenainya, percaya apa yang dibocorkannya telah membantu membawa perkara ini ke hadapan.

Dia berkata di Twitter: "Liga Perdana baru sahaja menuduh Manchester City melakukan pelbagai penyelewengan kewangan, dalam siasatan yang bermula berkat pendedahan Kebocoran BolaSepak."

Manchester City kini menduduki tangga ke-2 Liga Perdana Inggeris, lima mata di belakang Arsenal dan dua mata di depan pesaing setempat mereka, Manchester United.

Post a Comment

Previous Post Next Post