Sesuatu sedang bergerak.

Idea tawaran Manchester United untuk pemain berusia 20 tahun dilihat sebagai petanda yang baik.

Pada Oktober 2021, Ansu Fati dari Barcelona menandatangani perjanjian jangka panjang baharu yang menyaksikan kelab Catalan itu memilikinya sehingga 2027. 

Sebelum itu, laporan di Sepanyol menegaskan Manchester United bersedia membelanjakan lebih daripada €100 juta untuk mendapatkan khidmatnya.

Pasukan Liga Perdana Inggeris itu diheret ke dalam campuran sekali lagi kerana, pada hari Selasa, Sport melaporkan Red Devils boleh meletakkan banyak wang di atas meja untuk penyerang itu.

AS hari Rabu menyatakan pemain berusia 20 tahun itu 'menuju ke persimpangan jalan keluar' kerana bergelut untuk mendapatkan masa permainan. 

Dia hanya membuat 31 penampilan, termasuk hanya sembilan permulaan, musim ini.

Didakwa dalam beberapa hari kebelakangan ini, tawaran daripada beberapa kelab ternama di Eropah seperti Manchester United atau Bayern Munich telah masuk, sama ada melalui pemain itu atau daripada wakil pemain itu sendiri. 

Ini adalah 'petanda baik' kerana 'sesuatu sedang bergerak' dalam kes ini.

Ejen pemain antarabangsa Sepanyol itu, Jorge Mendes, memerhati dengan teliti situasi anak guamnya di Camp Nou. 

Walaupun dia mempunyai kontrak sehingga 2027, AS menjelaskan perpindahan tidak diketepikan pada musim panas.

Manakala laporan La Vanguardia pula, mereka menjelaskan pemain itu telah menimbulkan minat daripada gergasi Eropah dan beberapa kelab telah bertanya tentangnya. 

Namun mereka tidak pula menyebut mengenai Manchester United yang mahukan khidmat Fati.

Keadaan ekonomi lemah pasukan La Liga itu bermakna mereka tidak dapat memastikan Fati menonjol di kelab itu. 

Walaupun mereka cuba mengumpul dana melalui cara lain untuk mengubah keadaan kewangan mereka, penjualan besar tidak boleh diketepikan selepas musim ini.

Barca cuba menjual Frenkie de Jong musim panas lalu dan Fati, yang menarik minat kelab Eropah, boleh dikorbankan selepas musim ini.

AS menyatakan persekitarannya membiarkan pintu terbuka untuk perpindahan.

Sebelum ini, Mundo Deportivo melaporkan bahawa Tottenham telah menyertai perlumbaan bersama Arsenal dan Bayern untuk menandatangani bintang muda Barcelona itu.

Bagaimanapun sumber rapat kepada kelab Jerman itu menafikan perkara tersebut, manakala The Gunners pula tiada perkembangan susulan mengenainya.

Apa yang boleh dikatakan mengenai sumber khabar angin ini mungkin berasal dari dalam Barca, dengan harapan mereka untuk cuba mengadakan lelongan untuk Fati pada musim panas.

Dan dengan United sanggup berbelanja besar untuk seorang pemain muda - berusia 20 tahun, ia dianggap petanda baik.

Sekurang-kurangnya ia mengetepikan Arsenal dalam hal ini.

Post a Comment

Previous Post Next Post