Sukar untuk mengatakan tidak.

Sukar untuk menolak dengan ejen mendedahkan pendekatan Arsenal pada Januari tiba-tiba mengubah rancangan masa depan pemain.

Jakub Kiwior adalah salah seorang pemain baharu yang tiba di Stadium Emirates pada jendela Januari.

Arsenal menandatangani pemain pertahanan tersebut daripada Spezia dan menyerahkan kontrak jangka panjang kepadanya.

Sebelum menyertai skuad The Gunners, pemain berusia 22 tahun itu telah mendapat perhatian daripada kelab-kelab terkemuka Serie A seperti Juventus, AC Milan, Inter Milan dan Napoli

Perkara ini didedahkan oleh ejennya, Sasha Baranov semasa wawancara dengan TV Play.

Selepas memperincikan mengapa beberapa kelab Itali tidak berjaya mendapatkan khidmat bek tengah itu di pasaran musim sejuk, wakil itu bercakap mengenai pendekatan The Gunners.

"Kami fikir pemain itu [Jakub Kiwior] layak mendapat pasukan penting, dengan segala hormatnya kepada Bologna, budak itu tidak boleh pergi ke pasukan seperti Bologna,” katanya, seperti dipetik oleh Calcio dalam Pillole.

"Apabila Arsenal tiba untuk seorang pemain berusia 22 tahun, ia menjadi sukar untuk mengatakan tidak. 

"Jika ia adalah Juventus atau pasukan lain, ia mungkin akan sama, tetapi Arsenal adalah pasukan yang telah pergi lebih jauh dalam perbincangan."

Perancangan awal pemain antarabangsa Poland itu adalah untuk menamatkan musim ini di Spezia. 

Ejen itu telah menjelaskan apa yang meyakinkan pelanggannya untuk menerima tawaran Arsenal pada Januari.

"Saya tidak sangka ia akan menjadi begitu pantas, saya jujur... kami tidak sangka dia akan pergi [berpindah] pada Januari.

"Kami lebih memikirkan dari perspektif musim panas, memikirkan untuk tinggal di La Spezia sehingga Jun. 

"Arsenal kemudian tiba, pemain itu tidak memberi tekanan, dia berkata jika ia boleh dilakukan, baiklah, jika tidak dia akan menunggu," tambahnya.

Kiwior belum membuat penampilan sulung untuk Arsenal tetapi berada dalam skuad semasa kekalahan Piala FA kepada Manchester City pada Jumaat lalu dan pada aksi malam tadi.

Gabriel Magalhaes dan William Saliba adalah gandingan bek tengah pilihan utama Mikel Arteta ketika ini dan ini pastinya menyukarkan pemain itu, sekurang-kurangnya untuk membuat penampilan serta-merta, untuk berada dalam kesebelasan utama Arsenal.

Post a Comment

Previous Post Next Post