Arsenal buat tawaran €20 juta kepada Galatasaray.

Arsenal sedang bergerak ke hadapan untuk mendapatkan Sacha Boey dari Galatasaray, menurut laporan dari Turki.

Turkiye Gazetesi hari ini menulis bahawa The Gunners telah melangkah masuk untuk perpindahan dan bertekad untuk menyelesaikannya.

Laporan itu mendakwa tawaran Arsenal menghampiri €20 juta dan nilai itu bagaimanapun sedikit rendah di bawah €25 juta yang asalnya dituntut oleh Galatasaray.

Pihak Turki menganggap tawaran The Gunners itu tidak mencukupi, tetapi sebenarnya mereka mahu berunding dan mendapatkan lebih dari €20 juta untuk perpindahan Boey.

Ia mendakwa bahawa Arsenal tidak mahu kehilangan peluang itu dan dijangka mempercepatkan untuk menyelesaikan perjanjian itu.

Boey sendiri nampaknya turut sertai dalam usaha tersebut kerana dia mendakwa berminat untuk berpindah selagi perkara itu dilakukan untuk keadaan yang betul.

Alasan untuk Arsenal mempercepatkan urusan tersebut ialah dimana mereka mungkin akan menerima saingan daripada kelab Liga Perdana Inggeris untuk mendapatkan pemain itu.

Ini kerana Brighton & Hove Albion juga dikatakan berminat untuk mendapatkan pemain itu.

Galatasaray hanya membelanjakan €1.15 juta untuk menandatangani Boey dari Rennes beberapa tahun lalu, dan ia kini terbukti satu pelaburan yang bijak.

Post a Comment

Previous Post Next Post