Perjanjian tiga tahun dengan pilihan, keputusan penting untuk dibuat.

Bayern Munich telah memasuki perlumbaan untuk pemain tengah Arsenal, Granit Xhaka, menawarkan dia kontrak tiga tahun ditambah pilihan setahun lagi.

Itu menurut 4-4-2 di Switzerland, yang mengatakan bahawa juara Bundesliga itu berminat untuk meminang pemain tengah The Gunners.

Xhaka dijangka akan meninggalkan Arsenal pada musim panas ini dan dia telah banyak dikaitkan dengan perpindahan ke Bayer Leverkusen, yang mana kelab Jerman itu telah berusaha mencapai perjanjian yang berpotensi untuknya dalam beberapa minggu kebelakangan ini.

Pemain antarabangsa Switzerland itu juga dilaporkan berminat untuk kembali ke Bundesliga selepas bersama Arsenal hampir tujuh tahun dan Xabi Alonso juga dikatakan berminat untuk mendapatkan khidmatnya.

Bagaimanapun, nampaknya Leverkusen kini berdepan saingan daripada Bayern yang telah memasuki perlumbaan untuk pemain tengah berusia 31 tahun itu dan telah membuat tawaran kepadanya.

Menurut maklumat 4-4-2, juara Jerman itu mahu mengikat Xhaka untuk tempoh tiga tahun akan datang dan akan memasukkan pilihan untuk melanjutkannya setahun lagi dalam mana-mana perjanjian.

Mereka telah menjelaskannya kepada wakilnya tetapi tawaran mereka itu bagaimanapun tidak akan berada dalam senarai keutamaan kerana Bayer Leverkusen telah menawarkan perjanjian lima tahun.

Itu bukan satu-satunya perkara yang meyakinkan Xhaka untuk berpindah ke sana, kerana dia dan keluarganya juga lebih suka tinggal di Rhineland semula berbanding Munich.

Leverkusen juga dipercayai menawarkan Xhaka 'pekerjaan di luar kontrak' yang ditawarkan kepadanya, seperti bekerja dalam sektor belia (remaja). 

Rancangan itu telah menarik perhatian pemain tengah Arsenal itu dan oleh itu keutamaan kini diberikan kepada Leverkusen.

Perkara penting pada masa ini ialah yuran perpindahan. 

Arsenal mahukan €25 juta tetapi Leverkusen tidak akan membayar jumlah tersebut memandangkan kontrak Xhaka akan tamat pada 2024 dan mereka kini sedang berusaha untuk menurunkan yuran perpindahan itu kepada yang boleh dipersetujui semua pihak.

Post a Comment

Previous Post Next Post