Ejen nafi Jorginho akan berpindah musim panas ini.

"Dia akan kekal di Arsenal" – Ejen menafikan khabar angin perpindahan musim panas untuk pemain The Gunners.


Pada 5 Ogos, TRT Spor muncul dengan dakwaan mengejut bahawa Fenerbahce telah tampil untuk menandatangani Jorginho dari Arsenal.

Dilaporkan juga pemain tengah itu telah memaklumkan kepada The Gunners bahawa dia mahu meninggalkan Stadium Emirates musim panas ini.

Bagaimanapun laporan tersebut telah dinafikan oleh media Inggeris awal minggu ini dan ejen berusia 31 tahun itu kini menyokong pendirian itu.

Bercakap kepada TuttoMercatoWeb (TMW), Joao Santos telah menjelaskan bahawa perpindahan dari Arsenal untuk Jorginho telah ditolak.

Apabila ditanya secara khusus mengenai kaitan Fenerbahce, dia berkata: "Dia [Jorginho] akan kekal di Arsenal. Dia gembira berada di England. Ayuh teruskan."

Joao Santos, ejen kepada Jorghinho telah menafikan perpindahan kliennya itu ke Fenerbahce.

Pemain antarabangsa Itali kelahiran Brazil itu tiba di Liga Perdana Inggeris apabila Chelsea menandatanganinya dari Napoli pada 2018. 

Santos menegaskan kliennya kini "fokus" untuk memulakan tahun keenamnya di England.

TMW selanjutnya bertanyakan kepada wakil itu sama ada dia telah menerima sebarang pendekatan daripada kelab lain untuk Jorginho.

Menjawab persoalanan itu, Santos menjelaskan: "Beberapa khabar angin, contohnya dari Arab Saudi. Seseorang memanggil saya, tetapi tidak ada yang konkrit. Jorginho juga dihargai di Sepanyol, dia pemain penting. Dia akan kekal di Arsenal."

The Gunners menandatangani pemain berusia 31 tahun itu dari Chelsea pada Januari lalu dan menawarkannya perjanjian sehingga 2024, dengan pilihan untuk setahun lagi.

Post a Comment

Previous Post Next Post