Folarin Balogun tetap menjadi buruan Inter.

Inter enggan berputus asa, masih mahukan Balogun dari Arsenal.

Walaupun kebanyakan pasukan kelihatan berebut pemain tengah buat masa ini, namun Arsenal agak santai pada bahagian itu, setelah menandatangani Declan Rice.

Tindakan seterusnya yang bakal dilakukan The Gunners, nampaknya adalah penjualan beberapa pemain dengan Folarin Balogun antara yang paling menarik minat.

Penyerang Arsenal itu difahamkan tidak lagi dikehendaki oleh Mikel Arteta musim ini dan perkara itu dapat dilihat ataupun telah dijelaskan oleh penggunaannya, semasa pramusim.

Dan itulah sebabnya Inter Milan masih merasakan mereka masih mempunyai harapan dan boleh mencapai kesepakatan, menurut Corriere dello Sport.

Bagaimanapun, harga permintaan The Gunners kekal tinggi dan berita bahawa pihak Emirates menolak €40 juta daripada AS Monaco bukanlah perkara yang ingin didengari oleh pihak Itali itu.

Itu kerana mereka tidak mempunyai wang yang banyak untuk dibelanjakan, namun perkara itu tidak menghalang mereka daripada mengekalkan kerja di belakang tabir.

Dikatakan bahawa 'perbincangan berterusan' telah diwujudkan antara Inter Milan dan Arsenal untuk menandatangani pemain antarabangsa Amerika Syarikat itu, walaupun harganya kekal sebagai halangan utama.

Turut difahamkan bahawa pemilihan Balogun itu didesak oleh pihak pengurusan tertinggi Inter, namun pengurus pasukan Simone Inzaghi lebih menyukai seseorang yang lebih berpengalaman, seperti Alvaro Morata untuk bergandingan bersama Lisandro Martinez.

Ringkasannya, Inter masih mahukan Balogun dari Arsenal, tetapi mereka perlu mencari lebih banyak wang dari tempat lain untuk mendapatkannya atau hanya berdoa agar harga yang diminta The Gunners turun apabila menghampiri penutupan jendela perpindahan.

Post a Comment

Previous Post Next Post