Pemain yang sangat menarik.

Bintang Arsenal kagum dengan pemain muda yang hebat, menjelaskan mengapa Chelsea mahukannya.


Pada penghujung jendela perpindahan, Antonio Nusa menjadi sasaran saat-saat akhir Chelsea, yang merasakan mereka perlu menambah seorang pemain muda terakhir ke dalam skuad mereka yang sudah pun terlalu besar.

Malangnya untuk The Blues, tiada persetujuan dapat dicapai dengan Club Brugge, yang berdiri teguh dengan pendirian dan telah pun bersetuju dengan pemain mereka bahawa dia tidak akan pergi ke mana-mana.

Nusa kemudian mengakui Chelsea menawarkan kontrak mewah kepadanya, tetapi perpindahan itu tidak pernah berlaku, membolehkan dia memberi tumpuan kepada rehat antarabangsa, yang menyaksikan dia memperolehi cap pertama untuk negaranya dalam kemenangan 6-0 ke atas Jordan dan disanjung tinggi selepas itu. 

Pemain muda itu menjaringkan gol pertamanya yang juga gol pembukaan perlawanan selain jaringan yang dihasilkan daripada pemain Arsenal, Martin Odegaard dan rakan sepasukan lain.

Kapten The Gunners itu bersama rakan sepasukannya yang lain, kemudiannya bercakap kepada TV2.

Bintang Gunners itu berasa kagum dengan apa yang dilakukan pemain berusia 18 tahun itu dan tidak dapat menyembunyikan rasa terujanya dengan bakat baharu yang muncul untuk Norway.

Pemain tengah Arsenal itu berkata: 

"Hebat! 

"Dia seorang pemain yang sangat menarik. 

"Anda lihat, setiap kali dia dapat bola, ia mengujakan. 

"Dia masih muda dan akan menjadi lebih baik. 

"Sangat gembira melihatnya. 

"Dia berhak mendapat peluang dan mengambilnya untuk ke tahap itu. 

"Sangat luar biasa!

"Dia mesti meneruskan dengan apa yang telah dilakukannya. 

"Bekerja keras, rendah diri. 

"Dia seorang budak yang baik. 

"Jenis yang sangat tenang dan bagus. 

"Ia akan baik-baik saja. 

"Dia hanya perlu menikmati bolasepak dan terus memberikan persembahan seperti yang dilakukannya.

"Kemudian ia akan menjadi lebih baik."

Antonio Nusa

Odegaard dari Arsenal mengetahui dan memahami segala-galanya mengenai tekanan tinggi yang diterima pada usia muda dan akan muncul beberapa pihak yang lebih sesuai daripada dia untuk menasihatinya (Nusa) ke hadapan.

Walaupun perpindahan ke Chelsea tidak berlaku kali ini, adalah wajar untuk mengandaikan bahawa Todd Boehly tidak akan menyukai untuk kehilangan bakat muda dan dengan pemain itu kini semakin dikenali umum dan secara lebih meluas, mereka mungkin perlu mengeluarkan belanja yang lebih tinggi untuk mendapatkannya.

Post a Comment

Previous Post Next Post