€35 juta untuk Arsenal dapatkan pertahanan Itali.

Kelab Itali berharap Arsenal akan membayar €35 juta untuk pemain pertahanan mereka.


Arsenal telah meletakkan sasaran baharu mereka kepada pertahanan Torino, Alessandro Buongiorno, menurut laporan dari Itali.

Pemain berusia 24 tahun itu menamatkan pengajian dari akademi skuad Serie A dan memasuki pasukan utama mereka pada tahun 2018. 

Buongiorno telah menjadi pemain tetap sejak awal musim lalu dan prestasi serta persembahannya tidak diabaikan - menjadi tumpuan ramai ketika ini.

Sekurang-kurangnya itulah yang La Repubblica katakan, sebagaimana disampaikan oleh FcInterNews, yang melapor dan menamakan Arsenal sebagai salah satu pihak yang berminat terhadap Buongiorno.

Laporan itu memberi tumpuan kepada AC Milan - yang menyertai pengejaran untuk bek tengah itu.

Mereka berkata ia tidak mudah untuk Rossoneri kerana mereka bukan sahaja perlu berhadapan dengan saingan daripada The Gunners dan Inter Milan tetapi juga dalam rundingan dengan pengerusi Torino, Urbano Cairo.

Buongiorno mempunyai kontrak bersama Torino sehingga 2028 dan dikatakan pegawai kelab Turin itu menuntut sekitar €35 juta untuk melepaskannya selepas musim ini.

Menurut La Repubblica, Torino berharap Arsenal membayar yuran ini dan juga mencetuskan ‘perang harga’ antara pasukan Mikel Arteta, Inter Milan dan AC Milan untuk pemain itu pada musim panas depan.

Pemain antarabangsa Itali itu telah menjaringkan dua gol daripada 12 penampilan musim ini.

Post a Comment

Previous Post Next Post