Fenerbahce sedia dapatkan secara percuma pemain bertaraf dunia Arsenal.

Kelab Turki akan membuat tawaran baru untuk menandatangani pemain Arsenal secara percuma, yang disifatkan bertaraf dunia dari segi teknikal.


Terdapat dua sebab mengapa Jorginho banyak dikaitkan dengan perpindahan keluar dari Arsenal pada penghujung musim ini. 

Yang pertama ialah kontraknya dengan The Gunners, yang akan tamat pada bulan Jun dan kemudian  fakta yang menunjukkan bahawa dia tidak banyak digunakan sejak kebelakangan ini.

Pemain tengah itu telah membuat 15 penampilan setakat ini dalam kesemua pertandingan untuk Arsenal.

Namun daripada jumlah tersebut, dia lebih banyak digunakan sebagai pemain gantian dan dilihat bergelut untuk menempatkan dirinya secara teratur di bahagian tengah skuad Mikel Arteta.


Fenerbahce adalah antara kelab yang dikatakan berminat untuk mengambilnya dari Arsenal dan menurut Aksam, mereka akan membuat tawaran baharu untuknya tidak lama lagi.

Idea pihak Turki adalah untuk menandatanganinya sebagai ejen bebas (secara percuma), yang akan dilihat sebagai rampasan kuasa besar, kerana media tersebut memanggilnya pemain 'bertaraf dunia dari segi teknikal'.

Perlu diingatkan bahawa kontrak Jorginho dengan Arsenal termasuk pilihan untuk lanjutan setahun, walaupun tidak jelas sama ada keputusan itu berada di tangan pemain itu sendiri atau kelab.

Bagaimanapun, kemungkinan perpindahan musim panas untuk berlaku adalah sangat jelas, dengan kelab Sepanyol dan Itali turut dikaitkan.

Aksam menulis bahawa ejennya 'mahu menekan kesemua syarat', yang bermakna dia tidak akan menjadi pemain murah untuk Fenerbahce, jadi kita akan lihat sejauh mana tawaran itu akan berlangsung.

Post a Comment

Previous Post Next Post