Pertahanan Arsenal jadi buruan AC Milan

Pengarah 'bekerja keras selama beberapa hari' untuk menandatangani pemain Arsenal dengan  perbincangan berterusan - situasi kukuh.

Perkembangan Jakub Kiwior di Spezia meyakinkan Arsenal untuk melabur dalam mendapatkannya pada awal tahun ini (23 Januari 2023).

Bagaimanapun peranan pertahanan tengah itu telah dihadkan di bawah kendalian Mikel Arteta dengan dia hanya membuat 18 penampilan untuk The Gunners (setakat ini) dan itu termasuklah lapan penampilan dalam kesebelasan utama.

AC Milan berminat untuk membawa pemain Arsenal itu kembali ke Serie A pada jendela perpindahan musim sejuk ini dan ia kerap dilaporkan di Itali sejak beberapa minggu lalu. 

Calciomercato menyediakan maklumat terkini mengenai perkembangan perpindahan dan masa depan pemain pertahanan The Gunners itu.

Pengendali The Rossoneri,  Stefano Pioli kini terpaksa mengharungi saingan tanpa khidmat Pierre Kalulu, Mattia Caldara, Malick Thiaw, Simon Kjær dan Marco Pellegrino ekoran kecederaan. 

Dan ini telah memaksa Rossoneri mula membuat persediaan untuk pasaran musim sejuk kerana mereka cuba membawa masuk dua pertahanan tengah baharu.

Dikatakan 'nama pertama' dalam senarai itu ialah Kiwior dan 'percubaan bersungguh-sungguh' akan dibuat untuk menandatanganinya pada Januari nanti.

Pengarah Teknikal Milan, Geoffrey Moncada dan Pengarah Sukan Antonio D'Ottavio dilaporkan amat menyukai pemain antarabangsa Poland itu. 

Calciomercato menyatakan kedua-dua pegawai itu telah 'bekerja keras selama beberapa hari' untuk cuba menandatanganinya dalam perjanjian pinjaman dengan pilihan untuk membeli.

Seperti yang berlaku, Arsenal nampaknya tidak yakin untuk melepaskan pemain pertahanan itu.

Walaupun begitu, laporan itu menjelaskan bahawa 'perbincangan akan diteruskan' untuk perjanjian yang berpotensi pada bulan Januari.

Perkara ini juga mungkin ada kaitan (khabar angin) mengenai usaha Arsenal untuk mendapatkan pertahanan Torino.

Post a Comment

Previous Post Next Post