Perpindahan tidak diketepikan.

Situasi kontrak pemain memberi harapan kepada Arsenal, dengan Arteta adalah peminat lamanya.

Pada 29 Disember, TV Play melaporkan Arsenal boleh membuat tawaran untuk Dusan Vlahovic dari Juventus di pasaran musim sejuk.

Dakwaan baru dari England telah menyatakan The Gunners telah membuat tawaran untuk penyerang itu tetapi ini ditolak oleh pengarah teknikal kelab Turin itu, Cristiano Giuntoli.

"Tawaran daripada Arsenal untuk Vlahovic? 

"Kami tidak tahu apa-apa mengenainya, tetapi dia tiada di pasaran [jendela perpindahan]," katanya kepada Sport Mediaset.

Komen dan dakwaan Giuntoli dari UK mengenai minat Arsenal terhadap pemain berusia 23 tahun itu disampaikan oleh Tuttosport semalam, yang kemudiannya memberikan pandangan mereka mengenai kisah perpindahan ini.

Didakwa Mikel Arteta telah menjadi 'peminat lama' pemain antarabangsa Serbia itu, yang berada dalam senarai Edu Gaspar.

Walaupun Pengarah The Gunners bertemu Giuntoli bulan lalu, kedua-duanya tidak bercakap tentang Vlahovic dan tiada pengesahan daripada wakil mereka mengenai minat Arsenal.

Walaupun Giuntoli menyatakan Vlahovic tidak berada di pasaran, laporan itu menyatakan pasukan Serie A itu tidak mempunyai pemain yang tidak boleh dipindah milik dan memerlukan tawaran 'mencukupi' untuk membenarkan perpindahan berlaku.

Laporan itu mengatakan kelab Itali itu boleh memikirkan untuk menjual Vlahovic jika ada tawaran sekurang-kurangnya €60 juta.

Perjanjian Vlahovic berlangsung sehingga 2026 dan butiran kontrak boleh melihat Juventus mempertimbangkan penjualannya. 

Tuttosport menyatakan gajinya akan terus meningkat sehingga mencapai €12 juta semusim pada tahun terakhir kontraknya.

Ini akan menjadi isu untuk pengurusan baharu Juventus dan idea mereka adalah untuk melanjutkan kontraknya dan menurunkan gajinya. Mereka telah pun berjumpa ejennya untuk membincangkan perkara ini.

Laporan itu menambah bukan mudah untuk mencapainya, itulah sebabnya potensi pemindahan Vlahovic 'tidak boleh diketepikan'.

Ini juga boleh menggembirakan Arsenal dan jika mereka berminat untuk menandatangani sasaran Arteta, mereka akan dan perlu membuat tawaran sekurang-kurangnya €60 juta.

Post a Comment

Previous Post Next Post