Sukar buat Lazio namun Arsenal perlu bijak.

Lazio akan mengadakan perbincangan dengan Arsenal dalam beberapa hari akan datang dengan ejen sudah dihubungi.

Lazio telah membuat pertanyaan kepada Arsenal mengenai pemain pertahanan The Gunners, Nuno Tavares, ketika mereka berusaha untuk menambah kekuatan pada bahagian pertahanan mereka musim panas ini.

Itu menurut Calciomercato, yang melaporkan bahawa Lazio telah membuat pertanyaan di seluruh Eropah dan salah satunya telah dihantar ke Arsenal untuk meminta maklumat mengenai Tavares.

Bagaimanapun, pihak Itali itu masih belum membuat sebarang langkah dan mereka perlu menjual pemain mereka terlebih dahulu sebelum boleh berbuat demikian. Namun mereka sedang berusaha di belakang tabir dan menguji beberapa cara untuk kepelbagaian pilihan yang mampu diterima dengan baik.

Itu menyebabkan mereka mengadakan perbincangan dengan ejen Tavares mengenai kemungkinan perpindahan musim panas ini apabila dia kembali ke Arsenal daripada tempoh pinjaman di Nottingham Forest.

Pada 1 September 2023, Tavares menyertai Nottingham Forest secara pinjaman dengan pilihan £12 juta untuk membeli.
Pada 1 September 2023, Tavares menyertai Nottingham Forest secara pinjaman dengan pilihan £12 juta untuk membeli.

Tavares menghabiskan dua tahun terakhir meninggalkan Emirates secara pinjaman di Marseille dan kemudian Forest dalam beberapa tahun yang sukar baginya.

Hanya tinggal setahun lagi kontraknya di Arsenal sekarang dan beliau sedang mencari perpindahan yang akan dapat membantunya untuk melancarkan semula kariernya, selain mampu berkembang dengan baik.

Lazio hanya ingin membawanya secara pinjaman pada masa ini, yang mungkin menyukarkan urusan melengkapkan perjanjian dengan Arsenal pada waktu ini. The Gunners sudah pasti keberatan untuk meminjamkan Tavares musim ini kerana mengetahui bahawa pemain itu boleh meninggalkan Emirates pada musim panas depan dengan perpindahan percuma.

Perbincangan perlu diadakan untuk mengatasi masalah tersebut dengan mereka yang bertanggungjawab di Arsenal, tetapi Calciomercato berkata, rundingan akan berlangsung dalam beberapa hari akan datang untuk mencuba dan menyelesaikan sesuatu sebelum perpindahan yang berpotensi.

Post a Comment

Previous Post Next Post