Arsene Wenger dedahkan kegagalan Arsenal dapatkan Jadon Sanco daripada Man.City

SEORANG lagi pemain yang gagal dibawa masuk ke Emirates didedahkan Wenger dalam temuramah bersama beIN Sports.


Bekas pengurus Arsenal itu mendedahkan mengenai kegagalan beliau dalam mendapatkan pemain muda yang disifatkan sebagai salah seorang pemain terbaik pada generasi kini, Jadon Sancho.

Sancho membuat keputusan untuk meninggalkan Manchester City dua tahun lalu setelah gagal memikat Pep Guardiola untuk berada dalam perancangan pengendali tersebut.

Menyedari kemampuan dan kebolehan yang ada pada pemain muda berbakat besar itu, Arsene Wenger berusaha untuk mendapatkan beliau setelah pemain tersebut tidak lagi gembira berada Etihad.

Arsenal pada Ogos 2017, telah kuat dikaitkan untuk mendapatkan pemain tersebut dengan menggunakan pendekatan Reiss Nelson yang merupakan sahabat baik kepada Sancho.
Dan sebelum Sancho melengkapkan perpindahan beliau ke Dortmund, Arsenal sekali lagi dikatakan kemungkinan membawa masuk pemain itu ke Emirates.
Bagaimanapun Borussia Dortmund memenangi perlumbaan untuk menandatangani salah seorang pemain muda yang paling diingini di Eropah dan Sancho kemudiannya menyinar di Bundesliga, membuatkan beliau semakin diingini ketika ini.

Awal bulan iniOle Gunnar Solskjaer telah meletakkan Sancho sebagai sasaran utama bagi perpindahan mereka tahun depan.

Manakala Sancho pula tidak menolak kemungkinan untuk  kembali ke Liga Perdana namun turut mengidam untuk beraksi di La Liga.
Dalam pendedahan yang dibuat beIN Sports, Wenger menjelaskan kegagalan beliau untuk membawa pemain muda itu ke Utara London.

"Saya mahu membawanya dari Man City apabila dia tidak mendapat permainan (tempat)," kata Wenger kepada beIN SPORTS.

"Saya cuba menarik dia kerana dia dari London. Saya cuba membawanya ke Arsenal.

"Dia salah seorang pemain terbaik generasi beliau. Dia boleh mengelecek, dia mempunyai keangkuhan.

"Ada sesuatu yang merupakan sebahagian daripada pemain besar.

"Anda boleh mengatakan keangkuhan, keyakinan, kepercayaan... tetapi ia perlu berada di sana. "

Kegagalan untuk membawa masuk Sancho ke Emirate bagaimanapun tidak dijelaskan Wenger dengan terperinci, selain hanya mengatakan bahawa usaha beliau gagal membawa pemain tersebut.

Skuad terhebat yang gagal dijelmakan Arsene Wenger.

Video kehebatan Jadon Sancho di Bundesliga.


Sebenarnya, cerita ni dah lama... awal tahun hari tu Wenger pernah cerita... namun tidak pasti kenapa ianya ditumbulkan baru-baru ini.

Adakah Wenger bakal kembali menjadi kenyataan?

Post a Comment

Previous Post Next Post