Pemain 'berkata tidak' kepada perpindahan Arsenal - perjanjian 'sudah dicapai' di tempat lain.

Membeli Aaron Ramsdale pada musim panas, Arsenal bagai menjelaskan bahawa mereka tidak lagi mempercayai Bernd Leno.

Penjaga gol Jerman itu telah digantikan oleh pemain Inggeris itu dan terdapat kepercayaan kukuh bahawa dia akan pergi lebih awal daripada waktunya, meninggalkan jurang dalam skuad.

Manakala terdapat seorang pemain yang dikaitkan dengan perpindahan ke Emirates bagi mengisi kekosongan tersebut (seandainya Leno meninggalkan Emirates) iaitu Andre Onana, yang kini dibenarkan bermain semula selepas penggantungannya.

Pemain antarabangsa Cameroon itu bebas bercakap dengan kelab lain mulai Januari dan seterusnya, malah terdapat kepercayaan bahawa Arsenal telah mengemukakan tawaran kepadanya.

Menurut Gazzetta dello Sport, memang itulah yang berlaku tetapi nampaknya penjaga gawang itu telah memilih untuk pergi ke Inter.

Akhbar itu mendakwa pasukan Serie A ‘sudah menemui’ perjanjian dengan pemain berusia 25 tahun itu, yang ‘baru berkata tidak kepada Arsenal’ dan pengumuman rasmi akan dibuat pada Februari.

Keputusan itu mungkin kerana Onana melihat masa depan yang lebih cerah bersama Inter, sekurang-kurangnya dari segi masa permainan.

Ini kerana Samir Handanovic tidak lagi muda dan boleh bersara pada musim-musim akan datang, manakala jika dia memilih Arsenal, di mana Aaron Ramsdale baru berusia 23 tahun.

Usia muda yang hampir sama dengannya mungkin menyebabkan penjaga gol Arsenal itu kekal lama diposisinya dan mungkin juga mengambil masa yang lama untuk berpindah meninggalkan Emirates.

Itulah sebabnya (mungkin) Onana memilih Inter berbanding Arsenal.

Post a Comment

Previous Post Next Post