Arsenal diberi amaran mengenai minat Spurs terhadap pemain

Berhati-hati dengan Tottenham – Arsenal diberi amaran mengenai minat Spurs terhadap pemain.

Sepanjang minggu lalu atau lebih dari itu, kita telah melihat semakin banyak artikel yang mendorong minat Arsenal terhadap Dejan Kulusevski.

Pemain antarabangsa Sweden itu telah bergelut untuk mendapatkan masa permainan di bawah Max Allegri musim ini. 

Walaupun mempunyai semua bakat dan kebolehan sebagai pemain, namun dia jelas tidak sesuai dengan apa yang ingin dilakukan oleh pengurus Itali itu di Juventus.

Itulah sebabnya Arsenal berminat dengannya, tetapi terdapat juga 'ancaman' dari Tottenham dengan Fabio Paratici dilaporkan berminat dan sedang memantau perkembangan pemain itu.

Calciomercato.it adalah pihak yang mendakwa mengenai perkembangan ini, menjelaskan bahawa The Gunners 'di atas segalanya' dalam perlumbaan menandatangani pemain itu, tetapi harus 'berhati-hati dengan Tottenham melalui Paratici dan Conte'.

Mengenai harga, ia sudah diketahui dan telah ditetapkan pada €35 juta, yang akan membolehkan pasukan Serie A itu menerima kembali sebahagian besar perbelanjaan awal mereka.

Ini juga disokong oleh Calciomercato, yang turut mendakwa dua pasukan Liga Perdana Inggeris itu mengejarnya.

Dengan kedua-dua kelab mampu membayar jumlah itu jika mereka mahu, sama ada pada bulan Januari atau musim panas, ia akan menjadi menarik untuk melihat derby Utara London di luar padang.

Mungkin Spurs sukar untuk mengalahkan Arsenal diatas padang sehingga mahu memalukan dan mengalahkan Arsenal diluar padang.

Ini kerana Spurs juga dikaitkan dengan pemain Fiorentina, Dusan Vlahovic, yang turut dikatakan menjadi sasaran The Gunners.

Arsenal dan Tottenham berpotensi untuk 'bertentang mata' bagi perlawanan yang sangat sengit dalam menandatangani pemain berbakat yang masih mempunyai ruang untuk berkembang.

Post a Comment

Previous Post Next Post