Fiorentina mahukan diskaun untuk Torreira.

Arsenal dilaporkan menerima bayaran yang lebih rendah daripada kelab Itali untuk pemain tengah yang dipinjamkan.

Fiorentina berharap dapat menerima diskaun ke atas yuran yang perlu mereka bayar untuk mengekalkan pemain tengah Arsenal, Lucas Torreira secara kekal, menurut laporan dari Tuttomercatoweb.

Torreira nampaknya telah mengembalikan kariernya ke landasan yang betul selepas menyertai La Viola secara pinjaman pada musim panas.

Dia telah membuat sembilan penampilan di Serie A, setelah menjadi pemain gantian yang tidak digunakan dalam dua daripada tiga perlawanan pertamanya bersama kelab itu.

Dilaporkan bahawa ejen dari Uruguay itu telah mengadakan perbincangan dengan Fiorentina mengenai Torreira pada hari Rabu. 

Dan dicadangkan bahawa kelab Itali itu akan mencetuskan klausa pilihan untuk mengekalkannya secara kekal.

Walau bagaimanapun, langkah tersebut mungkin tidak semudah itu dengan Tuttomercatoweb kini melaporkan bahawa mereka sebenarnya mahukan diskaun ke atas yuran £13 juta yang dipersetujui ketika Torreira menyertai mereka secara pinjaman pada musim panas.

Difahamkan bahawa The Gunners sudi berkompromi dengan ianya dilihat sesuatu yang tidak dapat dielakkan, jadi Torreira masih berkemungkinan dapat berpindah secara kekal.

Torreira kelihatan telah memainkan perlawanan terakhirnya untuk Arsenal dan ini sangat jelas sejak sekian lama bahawa Mikel Arteta tidak mempunyai rancangan untuknya.

Jadi melepaskan dan menjual pemain ini dilihat masuk akal untuk semua pihak, walau bagaimanapun peminat mungkin sedikit kecewa jika dia pergi dengan harga kurang daripada £13 juta.

Torreira adalah seorang pemain popular di kalangan penyokong semasa di Emirates ketika era Unai Emery masih berkuasa dan masih ada sebahagian peminat The Gunners berhasrat untuk menyaksikannya beraksi dibawah Mikel Arteta.

Ia bukan satu urus niaga terbaik jika Arsenal melepaskan dia pergi dengan harga kurang daripada £13 juta. 

Ini kerana dia beraksi dengan baik di Florence dan baru sahaja menemui semula ketajamannya, namun begitu, diskaun yang dicari Fiorentina dilaporkan ‘tidak dapat dielakkan’.

Post a Comment

Previous Post Next Post