Komen pengurus Fiorentina mengenai kisah perpindahan Vlahovic.

Dengan dakwaan Arsenal mempunyai perjanjian awal untuk Vlahovic, pengurus Fiorentina mempunyai pendapatnya sendiri berhubung perkara tersebut.

Pengurus Fiorentina, Vincenzi Italiano menegaskan dia tidak mendengar khabar angin mengenai Dusan Vlahovic, walaupun Arsenal dilaporkan mempunyai perjanjian awal dengan pemain tersebut.

Vlahovic adalah salah satu prospek paling hangat dalam dunia bolasepak ketika ini, setelah tampil dengan beberapa siri persembahan mengagumkan untuk Fiorentina dan meletakkannya berada dalam radar beberapa pasukan besar.

Tottenham telah banyak dikaitkan dengan perpindahan pemain itu sejak kedatangan Antonio Conte sebagai pengurus baharu mereka minggu ini, dengan pengarah bolasepak Fabio Paratici juga dianggap sebagai peminat besar pemain itu.

Namun, ia adalah Arsenal yang memulakan langkah pertama untuk mendapatkan pemain muda itu dengan laporan dari Itali semalam menyatakan bahawa mereka mempunyai perjanjian awal dengan Fiorentina mengenai perpindahan pemain tersebut.

Pengurus Fiorentina, Vincenzi Italiano menyifatkan perpindahan Vlahovic ke Arsenal adalah khabar angin semata-mata.

Masih ada kerja yang perlu dilakukan untuk perpindahan yang berpotensi itu berlaku walaupun Arsenal telah mendahului perlumbaan untuk mendapatkan tandatangan Vlahovic.

Dakwaannya ialah mesyuarat telah diadakan beberapa hari lalu mengenai kemungkinan perpindahan penyerang berusia 21 tahun itu berlaku, namun Arsenal perlu meyakinkan pemain itu dan ejennya selepas Fiorentina difahamkan bersetuju dengan niat The Gunners.

Pengurusnya sekarang tidak mengambil kisah mengenai khabar angin yang berlegar di sekeliling bintangnya itu, namun menegaskan tidak ada apa yang boleh dipercayai pada masa ini.

"Saya tidak membaca surat khabar," Tuttomercatoweb melaporkan dia berkata.

“Saya pernah melihat Arsenal, Tottenham, Manchester City, Juve, AC Milan... semuanya dan banyak lagi.

“Buat masa ini, ia hanya khabar angin dan situasi yang saya rasa tidak boleh dipercayai. 

"Budak itu [Vlahovic] fokus, dan anda telah melihat betapa dia mahu melakukannya dengan baik." jelas Italiano pada sidang media ketika pasukannya akan bertemu Juventus awal pagi nanti.

Post a Comment

Previous Post Next Post