“Saya menjangkakan tawaran daripada Tottenham”

Pakar pasaran percaya Spurs akan membuat tawaran dalam masa terdekat selepas tersebar khabar angin Arsenal mendahului pesaing.

Salah satu berita besar dalam khabar angin dari Itali hari ini ialah Arsenal menemui persetujuan awal dengan Fiorentina untuk perpindahan Dusan Vlahovic.

Wartawan Gianluca Di Marzio melaporkan mengatakan bahawa Arsenal dan Fiorentina telah bersetuju dengan perjanjian awal untuk perpindahan Januari dan The Gunners kini perlu berusaha untuk meyakinkan pemain itu.

Ini kerana masih terdapat ruang yang perlu diselesaikan dan dia bersama ejennya lebih suka menunggu tawaran lain sebelum memutuskan kelab mana yang akan disertainya.

Kini apabila media Itali yang lain mula bertindak balas terhadap berita itu, kita dapat melihat dakwaan menarik mengenai hasrat Tottenham Hotspur yang juga ingin menandatangani Vlahovic.

Radio Toscana memaparkan wawancara dengan pakar pasaran perpindahan Niccolo Ceccarini

Selain menegaskan betapa pentingnya tawaran Arsenal, dia juga memberi amaran tentang kemungkinan percubaan dari Spurs juga.

“Berita hari ini ialah tawaran Arsenal kepada Fiorentina untuk Vlahovic. 

"Angka yang kita bincangkan itu sangat penting, tetapi selain minat The Gunners, saya juga menjangkakan tawaran daripada Tottenham, mungkin pada bulan Jun,” kata Ceccarini (via Fiorentina News).

“Namun, saya tidak begitu yakin dia akan berpindah ke London. 

"Saya menjangkakan lebih banyak pasukan akan tampil untuk pemain Serbia itu pada musim panas.

"Juventus juga sudah pasti berminat dengan pemain itu, tetapi saya tidak fikir mereka boleh bersaing dengan pemain besar Eropah yang lain dari sudut ekonomi. 

Di tengah-tengah khabar angin mengenai masa depan Vlahovic hangat diperkatakan, pengurus Fiorentina, Vincenzo Italiano turut bercakap mengenainya hari ini. 

Dipetik oleh Tutto Mercato Web, pengendali itu mendakwa bahawa dia tidak percaya apa yang dikatakan dalam akhbar baru-baru ini.

"Saya tidak membaca surat khabar," kata pengurus itu.

“Saya pernah melihat Arsenal, Tottenham, Manchester City, Juve, AC Milan… semuanya dan banyak lagi.”

“Buat masa ini, ia hanya khabar angin dan situasi yang saya rasa tidak boleh dipercayai. 

"Budak itu [Vlahovic] fokus, dan anda telah melihat betapa dia mahu melakukannya dengan baik."

Niccolo Ceccarini, pakar pasaran perpindahan Italy.

Post a Comment

Previous Post Next Post