Wartawan mendakwa pemain 'ditakdirkan untuk Arsenal'

Kos buat The Gunners melengkapkan  perpindahan dianggarkan sekitar €30 juta.

Arsenal telah menyertai Tottenham Hotspur dalam perlumbaan untuk mendapatkan Dejan Kulusevski dari Juventus.

Terdahulu, TuttoMercatoWeb menjelaskan Spurs dianggap sebagai calon serius untuk menandatangani pemain berusia 21 tahun itu. 

Namun mengikuti perkembangan pemain itu yang kini menerima liputan hangat dari media Itali, terdapat juga laporan mengatakan bahawa The Gunners turut berminat dengan pemain antarabangsa Sweden itu.

Malah Arsenal turut dilaporkan telah membuat pertanyaan pertama terhadap Juventus mengenai pemain tersebut.

Kedua-dua kelab utara London itu juga dikreditkan dengan minat terhadap Dusan Vlahovic, dan Juventus juga berminat untuk menandatangani bintang Fiorentina itu.

Wartawan Enzo Bucchioni, menulis dalam ruangan panjangnya untuk TuttoMercatoWeb, menyatakan La Viola telah menjual beberapa pemain kepada kelab Turin itu sejak beberapa tahun kebelakangan ini dan kali ini mereka tidak berhajat untuk menghantar Vlahovic ke sana.

Untuk meyakinkan Fiorentina bagi menjual Vlahovic kepada Old Lady, Juve bersiap sedia untuk memasukkan Kulusevski sebagai sebahagian daripada perjanjian itu.

Bucchioni berkata Tottenham mahukan bekas pemain Atalanta itu, tetapi dia nampaknya ‘ditakdirkan untuk Arsenal pada harga kira-kira €30m’.

Itu akan menjadikan rancangan Juventus untuk mendapatkan Vlahovic sukar untuk diputuskan dan tidak mengejutkan jika Kulusevski lebih suka berpindah ke Arsenal, dan Liga Perdana, daripada mereput bersama kelab Serie A.

Post a Comment

Previous Post Next Post