Arsenal dan Man United berminat untuk menandatangani pemain tengah yang sama.

Arsenal dan Man United berminat untuk mendapatkan pemain tengah yang sama, bernilai €30 juta.

Dengan kedua-dua Arsenal dan Manchester United bersedia untuk memperkuatkan skuad masing-masing musim ini atas sebab-sebab yang sangat berbeza, ia bukanlah sesuatu yang mengejutkan untuk melihat mereka dikaitkan dengan pemain yang sama.

The Gunners, yang terlepas aksi bolasepak Liga Juara-Juara musim ini, mahu memastikan mereka menduduki empat teratas tahun depan, manakala Red Devils pula bersedia untuk melakukan pembersihan secara besar-besaran di bawah pengendali baharu, Erik ten Hag.

Bahagian tengah adalah kawasan yang diminati kedua-dua kelab tersebut untuk diperkukuhkan.

Seperti yang dijelaskan, keinginan Arsenal adalah untuk menandatangani Arthur dari Juventus tidak kesampaian dan Manchester United juga memerlukan seseorang untuk mengambil alih peranan daripada Paul Pogba, yang akan meninggalkan mereka secara percuma bulan depan.

Nama terbaru yang akan dikaitkan ialah Fabian Ruiz, kini bersama Napoli, yang dikatakan sebagai pemain yang Aurelio De Laurentiis berminat untuk menyingkirkannya, kerana dia tidak berminat untuk menandatangani kontrak baharu.

Napoli sedia lepaskan Fabian Ruiz.

Berita yang mengatakan bahawa Manchester United dan Arsenal berminat terhadap pemain tersebut datang daripada Ciro Venerato, wartawan yang berkhidmat bersama RAI, disampaikan oleh Napoli Magazine, mengenai semuanya.

Dia berkata: "De Laurentiis ingin melepaskan Fabian Ruiz, yang bernilai €30 juta, dan padanya adalah Arsenal dan Manchester United."

Pada harga itu, boleh difahami mengapa The Gunners dan The Red Devils akan berminat, tetapi ia masih harus dilihat jika perpindahan ke Liga Perdana Inggeris adalah sesuatu yang akan dipertimbangkan oleh pemain Sepanyol itu.

Ini kerana, sebelum ini pemain tersebut cenderung untuk kembali ke negara asalnya jika perpindahan berlaku. 

Post a Comment

Previous Post Next Post