Sesuai dengan profil pemain sasaran yang dicari oleh Arteta.

Arsenal mempunyai penyerang yang memiliki 16 gol dalam senarai sasaran musim panas.

Walaupun Gabriel Jesus terus disebut sebagai sasaran utama Arsenal untuk memperbaiki serangan mereka pada musim panas ini, nampaknya The Gunners bukan sahaja memilikinya dalam senarai pemain yang dikehendaki.

BACA: Gabriel Jesus kini semakin hampir dengan Arsenal.

Media Itali Tutto Mercato Web hari ini menulis pihak Mikel Arteta juga berminat untuk mendapatkan penyerang Sassuolo, Gianluca Scamacca yang menjaringkan 16 gol untuk kelab itu musim ini.

Laman web itu mengatakan Arsenal juga telah melihat sasaran lain dalam Serie A, seperti Lautaro Martinez, Tammy Abraham dan Victor Osimhen, manakala pemain berusia 23 tahun itu nampaknya menjadi penyerang terbaru yang diikuti The Gunners.

Laporan itu, bagaimanapun, menunjukkan bahawa Scamacca juga diminati oleh kelab besar Itali dan masa depannya nampaknya masih kekal di Itali kerana dia 'mahu' kekal di sana.

Walaupun pengejaran Arsenal untuk Gabriel Jesus kelihatan nyata dan lebih realistik, namun menarik untuk mengikuti perkembangn ini memandangkan The Gunners telah dikaitkan dengan pemain yang memiliki ciri fizikal besar dan lebih tinggi pada masa lalu.

Kita pastinya tidak dapat melupakan pengejaran Arsenal dalam jendela perpindahan Januari dengan bersungguh-sungguh mendapatkan Dusan Vlahovic, seorang penyerang tinggi lampai.

Sama seperti itu, malah Scamacca (1.95m) memiliki ketinggian sedikit lebih tinggi dari Vlahovic (1.9m).

Jadi, jika Mikel Arteta juga mencari penyerang tengah yang lebih tinggi, masuk akal bahawa Scamacca boleh menjadi sasaran yang realistik selain menandatangani penyerang Manchester City itu.

Saingan Penampilan Jaringan Bantuan
Serie A 36 16 -
Italy Cup 2 - 1
Jumlah 38 16 1

Post a Comment

Previous Post Next Post