Wolve sedia ambil tindakan undang-undang terhadap Marquinhos.

Wolves dikatakan akan mengambil tindakan undang-undang terhadap pemain sayap setelah kontrak pra-perjanjian diabaikan dengan pemain telah menjalani ujian perubatan Arsenal.

Apabila media Brazil mula melaporkan minat Arsenal terhadap pemain sayap Sao Paulo, Marquinhos, ia beberapa kali mengatakan bahawa Wolverhampton Wanderers turut mengejar pemain itu.

Khabar angin mengenai Wolves itu tidak bertahan lama, kerana tidak lama kemudian dilaporkan bahawa The Gunners telah mencapai persetujuan untuk menandatangani pemain itu dengan bayaran €3.5 juta, dan perjanjian itu akan dimeterai tidak lama lagi.

BACA: Arsenal akan melengkapkan perpindahan Marquinhos

Kini berita mengejutkan dibawakan oleh wartawan Jorge Nicola, yang mengatakan pihak Molineux bersedia untuk mengemukakan aduan undang-undang terhadap Marquinhos dalam beberapa hari akan datang.

Menurut maklumatnya, Wolves mendakwa pemain itu telah menandatangani perjanjian (pra-kontrak) dengan mereka. 

Jadi apabila Marquinhos menandatangani kontrak bersama Arsenal, dia telah melanggar perjanjian yang mereka ada.

Malah didakwa pihak Bruno Lage mengupah firma guaman di Brazil untuk memulakan proses rasmi terhadap pemain berusia 19 tahun itu. 

Memandangkan Sao Paulo tidak terlibat, tindakan itu hanya kepada pemain itu sahaja dan bukannya kelab.

Nicola menghubungi pegawai dari Tricolor untuk mengetahui sama ada terdapat sebarang kemungkinan perpindahan ke Arsenal akan terbatal.

Wartawan itu diberitahu bahawa perjanjian itu akan diteruskan, kerana walaupun The Gunners masih belum membayar yuran perpindahan itu, mereka telah memberikan jaminan undang-undang mengenai pembelian pemain tersebut.

Malah dikatakan bahawa Marquinhos telah pun menjalani ujian perubatannya dan akan menyertai The Gunners dalam beberapa hari akan datang.

BACA: Pengurus Sao Paulo berang dengan perpindahan Marquinhos ke Arsenal

Pemain sayap itu mempunyai kontrak dengan Sao Paulo sehingga 2024, kerana pada 2019 Marquinhos telah menandatangani perjanjian untuk tempoh lima tahun dengan mereka.

Bagaimanapun, dia baru berusia 16 tahun ketika itu dan memandangkan FIFA hanya membenarkan pemain bawah umur menandatangani kontrak selama (tempoh) tiga tahun, dia dibenarkan pergi secara percuma pada musim panas ini. 

Itulah sebabnya Wolves menandatanganinya sebagai ejen bebas dan Arsenal kemudian bertindak 'menyailang' untuk menandatanganinya dengan bayaran yang rendah.

Post a Comment

Previous Post Next Post