Arsenal perlu naikkan nilai tawaran selepas percubaan pertama ditolak.

Tawaran pertama Arsenal kurang €10 juta daripada harga dipinta namun yuran keseluruhan mungkin boleh disesuaikan dengan bayaran bonus dan terma pembayaran lain.

Arsenal menyaksikan bidaan pertama mereka untuk Gianluca Scamacca ditolak Sassuolo, yang menuntut €10 juta lebih daripada tawaran awal The Gunner.

Itu menurut Gazzetta Dello Sport, yang mengatakan Mikel Arteta dan Edu mampu memperolehi persetujuan jika tawaran dilakukan melebihi apa yang diharapkan oleh pihak Itali itu.

Akhbar itu menjelaskan bahawa Scamacca menjadi sasaran beberapa kelab di seluruh Eropah selepas prestasi mengagumkan di Itali musim lalu.

Arsenal adalah salah sebuah kelab yang berminat dan kami telah membuat liputan dari Itali mengenai minat The Gunners dalam beberapa minggu lepas.

Pertama, dilaporkan pada bulan Mei bahawa Scamacca berada dalam senarai keinginan bagi posisi penyerang Arsenal pada musim panas ini, dan itu diikuti dengan laporan bahawa The Gunners telah membuat tawaran berjumlah €40 juta.

Gazzetta kini menyokong laporan kedua itu dengan menyatakan Sassuolo telah sudah menolak tawaran pertama Arsenal, iaitu €32 juta ditambah bonus untuk jumlah keseluruhan perjanjian hanya di bawah €40 juta.

Itu tidak cukup untuk memuaskan hati pihak Itali, yang telah mengambil pendirian tegas dari segi perpindahan dan menuntut sekurang-kurangnya €50 juta.

Jumlah yang dipinta kelab Itali itu dianggap sebagai nilai yang biasanya untuk seorang pemain yang berpengalaman dan terbukti keberkesanannya (mantap), yang mana Scamacca pada ketika ini masih belum cukup untuk dikategorikan sebagai pemain dalam kelas tersebut.

Itu menjelaskan mengapa Arsenal yang bertindak menawarkan nilai yang lebih rendah daripada apa yang diminta Sassuolo.

Bagaimanapun, nilai tersebut masih boleh diturunkan sedikit dan Sassuolo bersedia berunding asalkan ian boleh menyesuaikan diri dengan bonus dan terma pembayaran.

Pun begitu, Arsenal terlebih dahulu perlu meningkatkan pakej keseluruhan mereka sekurang-kurangnya dengan tambahan €10 juta juta lagi.

Sama ada Arsenal sanggup berbuat demikian masih belum diketahui, tetapi Edu dan Arteta mungkin perlu bergerak pantas, dengan PSG sedia menanti dan lebih daripada mampu untuk menyamai permintaan Sassuolo jika mereka mahu.

Tangkap layar laporan Gazzetta Dello Sport.

Post a Comment

Previous Post Next Post