Arteta mahukan rakan senegaranya.

Mikel Arteta sokong usaha mendapatkan Asensio, mendesak kelab untuk menandatangani pemain tersebut.

Pada hari Rabu, Cuatro menyatakan Arsenal adalah pasukan yang paling berminat untuk Marco Asensio dari Real Madrid.

Sehari kemudian, minat mengenai The Gunners yang mahukan pemain sayap itu juga dilaporkan AS.

Ketika ini, kontrak semasa Asensio bersama Madrid akan tamat pada 2023 dan akhbar itu menyatakan Los Blancos masih belum menawarkan kontrak baharu kepada pemain berusia 26 tahun itu.

Bekas pemain Mallorca itu diwakili oleh Jorge Mendes dan yang ketika ini sedang giat mencari pasukan lain untuk rundingan sebenar. 

Ejen pemain itu, yang telah mempunyai tawaran, telah mempercepatkan usaha bagi mencari pelamar berpotensi untuk pemain antarabangsa Sepanyol itu.

Mendes mahu meletakkan tawaran yang akan diterimanya untuk Asensio di atas meja Real Madrid dan kemudian menilai mana yang lebih menarik. 

Apabila membincangkan pihak yang berminat untuk mendapatkan pemain itu, AC Milan, Arsenal dan Juventus disebut.

Dakwaan AS dibuat berdasarkan laporan di Itali mengenai pemenang Serie A itu yang mahukan pemain tersebut.

Berkenaan dengan The Gunners, mereka menyatakan Mikel Arteta adalah 'penyokong hebat operasi' untuk menandatangani rakan senegaranya. 

Juventus, bersama Arsenal telah muncul sebagai pesaing dalam beberapa minggu kebelakangan ini.

Dalam laporan tersebut, AS memberikan maklumat lanjut tentang kes ini. 

Mereka menjelaskan penilaian Asensio ditetapkan pada €40 juta dan pihak Carlo Ancelotti akan berpuas hati untuk menerima bayaran ini untuk penjualannya pada musim panas.

Pada masa yang sama, Real Madrid sedar tawaran yang akan mereka terima mungkin menjadi (akan) lebih rendah kerana kontrak Asensio yang akan tamat pada 2023.

Satu lagi pilihan untuk Mendes ialah membiarkan jendela perpindahan berlalu tanpa sebarang keputusan, supaya 'pergaduhan akhirnya' terjadi antara pelamarnya.

Ini boleh membantu Asensio mendapatkan kontrak yang lebih baik di tempat lain.

Dengan Arteta berminat dan Real Madrid tidak menawarkan kontrak baharu kepadanya, ia perlu dilihat bagaimana kes Asensio akan berakhir dalam beberapa minggu akan datang.

Post a Comment

Previous Post Next Post