Masalah gaji Mari jadi halangan

Kelab Itali masih berunding dengan Arsenal tentang perjanjian perpindahan, namun gaji pemain pertahanan The Gunners menjadi masalah besar.

Memandangkan Udinese gagal untuk menandatangani Pablo Mari dari Arsenal setelah tamat tempoh pinjaman yang baru dia alami di kelab itu, terdapat pasukan Serie A lain yang ingin memiliki pemain pertahanan itu pada musim depan.

Hellas Verona telah digambarkan sebagai salah seorang daripada mereka, walaupun diketahui mereka akan menghadapi kesukaran untuk membelinya, tidak kira sama ada ia adalah perpindahan sementara atau kekal.

BACA: Arsenal sedia menjual Pablo Mari dengan beberapa kelab Serie A berminat.

Isu itu diterangkan oleh Corriere Di Verona, yang mendakwa pihak Itali masih berunding dan berbincang dengan Arsenal tentang kemungkinan perpindahan berpotensi itu.

Media itu mendakwa gaji besar Mari di Emirates adalah masalah bagi Hellas Verona, yang memerlukan pihak London untuk terus membayar sebahagian besar daripadanya sambil meminjamkannya.

Corriere Di Verona tidak menyatakan kali ini sama ada itu adalah sesuatu yang akan dilakukan oleh kelab yang berpangkalan di Utara London itu (membayarkan separuh gaji Mari), tetapi laporan mereka sebelum ini mencadangkan The Gunners tidak akan menentangnya.

Tangkap layar laporan Corriere Di Verona mengenai Pablo Mari.

Arsenal menandatangani Pablo Mari dengan harga €6 juta pada musim panas 2020 selepas meminjamnya daripada Flamengo, pada 29 Januari 2020.

Pemain pertahanan itu bagaimanapun, terkeluar daripada rancangan Mikel Arteta dan itu menyaksikan dirinya dipinjamkan kepada Udinese dan kini dijangka berpindah dari kelab sekali lagi.

Kontraknya bersama The Gunners berlangsung sehingga 2024.

Post a Comment

Previous Post Next Post