Atletico Madrid terima tawaran Arsenal.

Arsenal dilaporkan telah mengambil kesempatan daripada keraguan Juvenuts dalam mendapatkan penyerang.

Atletico Madrid telah menerima tawaran daripada Arsenal untuk penyerang Alvaro Morata, dengan Juventus juga sedang mengintai perjanjian tetap.

Demikian menurut wartawan Nicolo Ceccarini, yang mengatakan pihak Itali berusaha mencari penyelesaian untuk penyerang itu.

Morata kini dipinjamkan ke gergasi Itali itu, setelah menyertai mereka dengan perjanjian dua tahun dari Atletico pada September 2020.

Dia telah menjaringkan 59 gol dan mencatatkan 39 bantuan dalam 185 perlawanan untuk kelab tersebut sejak itu dan mereka gembira untuk mengekalkannya.

Tetapi Juventus hanya bersedia untuk melakukan itu pada harga yang sesuai dengan mereka walaupun bersetuju sebelum ini dalam kontrak pinjaman yang mengandungi klausa perlepasan.

Ia adalah sesuatu yang mereka sedang usahakan dengan rakan sejawatan mereka dari Sepanyol dan sementara itu, pelamar lain seperti Arsenal, telah muncul.

The Gunners berazam untuk menambah penyerang berpengalaman ke dalam skuad mereka selepas kehilangan Alexandre Lacazette dan Pierre Emerick Aubameyang musim lalu (yang baru berakhir), dan Morata telah dinamakan sebagai pengganti berpotensi.

Menurut Ceccarini, Atletico telah menerima tawaran daripada Emirates, walaupun sifat bidaan itu tidak dinyatakan dengan jelas.

Arsenal mungkin ingin mengambil kesempatan daripada keraguan Juventus, dengan laporan itu menjelaskan bahawa perbezaan ekonomi antara Old Lady dan Atletico menghalang perpindahan tetap Morata ke Turin.

Itu memberi peluang kepada Arsenal untuk mendapatkan pemain yang diingini mereka dan nampaknya tawaran awal telah dikemukakan kepada pihak Wanda Metropolitano dan kini terpulang kepada mereka untuk merealisasikannya.

Sebelum ini, laporan kami mengulas mengenai kemampuan Arsenal sahaja tidak mencukupi untuk menandatangani Morata memandangkan The Gunners juga perlu menyakinkan penyerang itu untuk berpindah ke Emirates.

Menarik untuk disaksikan adakah Arsenal benar-benar inginkan Morata, seorang penyerang yang gagal menyinar di Liga Perdana Inggeris pada satu ketika dahulu (ketika bersama Chelsea).

Mampukan Morata bersinar bersama Arsenal sekiranya dia memutuskan untuk berpindah ke Emirates?

Post a Comment

Previous Post Next Post