Bellerin pemain yang sempurna untuk Roma.

Kelab melihat pertahanan Arsenal sebagai pemain yang sempurna untuk pasukan, situasi kontrak menjadikannya menarik dengan mahu menurunkan harga permintaan €20 juta.

Roma boleh mengalihkan perhatian mereka kepada Hector Bellerin dari Arsenal pada musim panas ini ketika mereka ingin menandatangani bek kanan untuk Jose Mourinho.

Demikian menurut Gazzetta dello Sport, yang mengatakan pemain pertahanan itu berada di tahun terakhir perjanjiannya di Emirates dan itu menjadikannya pilihan yang menarik untuk pasukan Serie A tersebut.

Bellerin telah menghabiskan musim ini secara pinjaman di Real Betis, membuktikan dirinya sebagai pemain utama dan membantu mereka memenangi Copa del Rey.

Mereka ingin mengekalkannya secara kekal dan Bellerin juga lebih gembira untuk tinggal bersama secara tetap, tetapi pada masa ini, kewangan kelab Sepanyol itu tidak mengizinkan untuk merealisasikannya.

Oleh itu, Bellerin mungkin terpaksa mencari tempat lain dengan jelas dia bukan lagi sebahagian daripada rancangan Arsenal dan mungkin akan berpindah pada musim panas ini.

Di situlah Roma boleh bermain, dengan Gazzetta berkata dia adalah pemain yang mantap dan sesuai untuk posisi bek kanan di bawah Mourinho.

Mereka mengatakan bahawa Bellerin telah berjaya menghilangkan sebarang keraguan mengenai pinjamannya di Betis dan itu menarik perhatian Roma.

Arsenal pada masa ini menilai pemain Sepanyol itu pada harga €20 juta, tetapi angka itu mungkin akan turun memandangkan dia berada di tahun terakhir perjanjiannya di Emirates, dan mereka dilindungi dengan baik dalam kedudukan itu.

Ini menjadikan dia lebih menarik kepada Roma, begitu juga dengan hakikat dia boleh bermain sebagai bek kanan, bek sayap atau melebar sebagai pemain tengah jika diperlukan.

Ringkasnya, mereka percaya dia akan menjadi sempurna untuk pasukan ini dan dengan itu mereka mungkin ingin membuat perjanjian dengan Arsenal jika mereka bersedia untuk berunding mengenai harga.

Bellerin sebenarnya adalah salah satu daripada tiga pemain yang mereka lihat, dengan Aaron Wan-Bissaka dan Zeki Celik turut dalam senarai pendek tiga pemain dan kepercayaan, salah seorang pemain itu akan menjadi bek kanan baharu Roma musim depan.

Terdahalu, laporan sebelum ini juga mencadangkan bahawa Arsenal dilihat terbuka untuk memberi diskaun penjualan Bellerin.

Post a Comment

Previous Post Next Post