Torreira ditawarkan kepada kelab baharu selepas pertikaian ejen.

Sasaran jangka panjang untuk pengurus dan dilihat sebagai peluang tambahan yang muncul pada musim panas ini.

Pemain tengah Arsenal, Lucas Torreira telah ditawarkan ke Lazio pada musim panas ini tetapi hanya akan tiba di kelab itu dengan perjanjian pinjaman.

Demikian menurut Corriere dello Sport, yang mengatakan pemain Uruguay itu adalah salah satu daripada beberapa pilihan yang dilihat oleh pasukan Maurizio Sarri.

Mereka menjelaskan bahawa Sarri sedang mencari 'jeneral' untuk bahagian tengahnya dan Torreira telah dikemukakan selepas dia 'digugurkan' oleh Fiorentina.

Tangkap layar laporan Corriere dello Sport.

Pemain tengah itu telah dipinjamkan kepada Fiorentina untuk sepanjang musim ini selepas Arsenal memilih untuk menghantarnya keluar sekali lagi.

Torreira berjaya memikat La Viola dengan mempamerkan aksi cemerlang semasa bersama mereka dan itu menyebabkan mereka berminat untuk mendapatkan perjanjian tetap.

Tetapi terdapat perselisihan faham dengan ejennya dan mereka yang bertanggungjawab di kelab itu, mengenai komisen dan oleh itu mereka memilih untuk tidak menggunakan pilihan pembelian dalam perjanjian pinjaman tersebut.

BACA : Fiorentina berang dengan ejen Torriera.

Itu menyebabkan Arsenal cuba mencari pembeli alternatif, terutamanya apabila kontrak Torreira akan tamat pada musim panas depan.

Tindakan The Gunners dilihat sebagai penting kerana daripada kehilangannya secara percuma tahun depan, adalah lebih baik menjual sekarang setelah Torreira tidak berada dalam perancangan Mikel Arteta.

Pemain tengah itu adalah sasaran jangka panjang untuk pengendali Lazio, dimana Sarri juga telah meminta kelab itu untuk menandatanganinya pada musim panas lalu. 

Pengendali Lazio sebelumnya, Simone Inzaghi juga mahukan perjanjian untuknya, jadi kelab itu lebih mengetahui apa yang boleh dia tawarkan pada ketika ini.

Mereka menganggapnya sebagai peluang tambahan pada musim panas ini, tetapi jika mereka ingin mendapatkan perpindahan pinjaman yang mereka inginkan, Torreira terlebih dahulu perlu menandatangani perjanjian baharu bersama Arsenal - jika tidak, mereka perlu menandatanganinya secara kekal.

BACA: Respon Torreira mengenai masa depannya bersama Arsenal.

Pintu masih terbuka untuk Fiorentina menyelesaikan sesuatu dan Torreira tetap terbuka untuk menyertai mereka secara tetap juga, tetapi pertikaian dengan ejennya telah menyaksikan Lazio juga sedang mempertimbangkan peluang yang ada.

Post a Comment

Previous Post Next Post