Arsenal masih berminat dengan pemain Juventus.

The Gunners mempunyai formula khusus untuk melakukan pembelian, kelab memihak kepada perpindahan.

Awal minggu ini, kami meliputi dakwaan yang dibuat di Itali bahawa Arsenal telah menyambung semula perbincangan dengan Juventus untuk menandatangani Arthur Melo.

The Gunners sebelum ini mahukan pemain tengah itu pada jendela perpindahan Januari, tetapi gagal membawanya keluar dari pasukan Serie A itu.

Tiga hari lalu, La Repubblica melaporkan rundingan sedang berlangsung antara Arsenal dan Old Lady berhubung potensi perpindahan pemain berusia 25 tahun itu.

Namun, tiada butiran lanjut (terperinci) mengenai rundingan itu diberikan oleh media tersebut.

Arsenal, bagaimanapun terus dilaporkan berminat untuk menandatangani pemain antarabangsa Brazil itu, tetapi tidak mungkin mereka akan membelinya dari kelab Turin itu pada musim panas ini.

Itu menurut Sport Mediaset, yang menjelaskan Juventus sekurang-kurangnya berharap untuk melepaskannya dalam perjanjian pinjaman, dengan kewajipan untuk membeli.

Ini kelihatan seperti yang difikirkan oleh pasukan Mikel Arteta dan Juventus untuk Arthur, menurut laporan terbaru dari La Repubblica, yang disampaikan oleh Tutto Juve.

Arsenal akan berusaha untuk mengambil pemain itu secara pinjaman yang akan termasuk kewajipan untuk membelinya pada 2023. 

Kemungkinan ini adalah baik untuk kelab Itali itu kerana mereka boleh menyingkirkan Arthur, yang tidak termasuk dalam rancangan Massimiliano Allegri untuk musim depan.

Post a Comment

Previous Post Next Post