Mykhaylo Mudryk mula bersuara mengenai potensi perpindahan ke Arsenal.

Pemain sayap Shakhtar Donetsk, Mykhaylo Mudryk telah mendedahkan bahawa dia 'menyemak skor Arsenal dan menontonnya', di tengah-tengah spekulasi perpindahan masa depan ke Stadium Emirates.

Sejak beraksi semula untuk kelab Ukraine, pemain berusia 21 tahun itu telah meningkatkan lagi reputasinya selepas kekal di Shakhtar pada musim panas.

Mudryk telah menyumbang lapan gol dan lapan bantuan daripada 16 penampilan dalam liga domestik kelabnya dan Liga Juara-Juara sepanjang 2022/23.

Bulan lalu, Timbalan Pengarah Sukan Shakhtar Carlo Nicolini menegaskan bahawa mana-mana kelab yang berminat perlu membayar yuran yang lebih tinggi daripada apa yang dibelanjakan Manchester United untuk Antony (£86 juta) untuk mendapatkan perjanjian bagi aset paling berharga mereka.

Namun begitu, pada masa yang sama, diakui bahawa Arsenal dan Manchester City telah menyatakan minat, manakala Newcastle United dan Everton turut dikaitkan.

Walau bagaimanapun, terdapat tanda-tanda bahawa Arsenal menduduki tempat teratas dalam senarai pendek Mudryk untuk kelab masa depan yang berpotensi, di mana penyerang itu mendedahkan bahawa dia memerhatikan pendahulu Liga Perdana Inggeris apabila dia mempunyai peluang.

Bercakap kepada saluran YouTube Vlada Sedan: "Ya. Saya menyemaknya di MyScore dan tahu apabila mereka bermain, saya boleh menyemaknya.

"Saya juga menonton mereka. 

"Mereka adalah pasukan yang sangat dinamik, secara umumnya bukan sahaja dalam mengawal penguasaan bola tetapi juga dalam menjaringkan gol."

Kemudian dalam temu bual, Mudryk ditanya bagaimana dia akan menentukan kelab seterusnya, menunjukkan bahawa bolasepak pasukan utama tidak akan menjadi faktor utama.

Pemain antarabangsa Ukraine itu menambah: "Dari perspektif hipotetikal semata-mata jika ada pilihan untuk menjadi pemain di bangku simpanan untuk Real Madrid atau pemain permulaan untuk Arsenal, saya mungkin akan memilih Arsenal.

"Tetapi ia adalah soalan yang sukar dan melibatkan banyak faktor dalam jawapan saya. 

"Saya terlebih dahulu ingin tahu daripada ketua jurulatih bahawa walaupun saya bukan pemain permulaan yang terjamin, saya akan menerima peluang."

Walaupun perbincangan mingguan mengenai masa depan Mudryk terus hangat diperkatakan, namun Shakhtar kekal dalam kedudukan yang kukuh dan selamat mengenai pemain sayap itu, memandangkan kontraknya hanya akan tamat pada 2026.

Shakhtar juga telah memastikan mereka mempunyai aksi Liga Europa selepas Krismas ketika mereka ketinggalan lima mata dari tempat teratas dalam liga utama Ukraine.

Post a Comment

Previous Post Next Post