Ada minat daripada Arsenal.

Ketua kelab tidak boleh menafikan bahawa The Gunners sememangnya mahukan pemain mereka, tetapi tiada tawaran dibuat setakat ini.

Awal minggu lalu, kami membuat liputan berhubung dakwaan dari Perancis mengenai Arsenal yang masih dalam persaingan untuk mendapatkan Mykhaylo Mudryk dari Shakhtar.

The Gunners bagaimanapun, menghadapi saingan dari Newcastle dan laporan itu menegaskan bahawa ia adalah satu perjanjian yang sukar untuk dilakukan pada Januari.

Kini kami mempunyai maklumat lanjut mengenai percubaan Arsenal untuk menandatangani pemain sayap itu dari Shakhtar, berdasarkan temu bual yang dilakukan oleh Timbalan Pengarah Sukan kelab Ukraine itu, Carlo Nicolini kepada Calciomercato.

Bercakap mengenai pemain antarabangsa Ukraine itu, beliau berkata: "Hari ini, Mudryk telah diberitahu, sama seperti semua pemain lain, untuk menghadirkan diri bagi sesi latihan di Antalya pada 9 Januari.

"Ada minat daripada Arsenal dan saya tidak boleh menafikannya."

Walau bagaimanapun, sambil menjelaskan bahawa Arsenal berminat dengan penyerang itu, beliau juga menegaskan bahawa kelab itu masih belum menerima sebarang tawaran rasmi untuk bintang mereka itu.

Pemain berusia 21 tahun itu begitu kuat dikatakan akan berpindah keluar dari pasukan Ukraine sejak sekian lama dan ramai berpendapat bahawa perpindahan pada Januari adalah masa yang sesuai untuknya.

Bagaimanapun, perjanjian dengan kelabnya masih perlu dicapai dan itu bermakna tawaran perlu dibuat, yang masih belum dikemukakan oleh Arsenal, nampaknya.

Jadi, kita masih perlu menunggu untuk mengetahui perkembangan seterusnya mengenai masa depan pemain yang dikaitkan dengan perpindahan ke Emirates ini.

Post a Comment

Previous Post Next Post