Arsenal bergerak 'di belakang tabir' untuk mendapatkan bintang La Liga.

Arsenal sedang berusaha untuk menandatangani pertahanan Real Valladolid, Ivan Fresneda sebelum tarikh akhir perpindahan, selepas dia diketepikan daripada skuad hari perlawanan, menurut laporan.

The Gunners terus aktif pada hari-hari terakhir jendela perpindahan walaupun telah melengkapkan pembelian Leandro Trossard dari Brighton dan Jakub Kiwior dari Spezia.

Rundingan untuk menandatangani Moises Caicedo dari Brighton pula masih berlarutan dengan Seagulls bertegas bahawa mereka tidak akan menjual pemain itu walaupun The Gunners telah mengemukakan dua tawaran besar.

Dan kini pakar perpindahan Fabrizio Romano menegaskan bahawa Arsenal dan Borussia Dortmund "bergerak di belakang tabir" untuk menandatangani Fresneda sebelum tarikh akhir.

"Mari kita lihat bagaimana ia akan berkembang." jelas Romano memberitahu GiveMeSport

"Pemain perlu membuat keputusan, sangat penting untuk memahami apa yang pemain mahu lakukan.

"Saya diberitahu bahawa kelab Jerman itu juga bergerak di belakang tabir untuk mendapatkan Fresneda, tetapi kini Borussia Dortmund dan Arsenal mendahului perlumbaan."

Mungkin ada kejayaan dalam perpindahan yang berpotensi selepas Fresneda difahamkan terlepas latihan sepanjang minggu dan tidak berada dalam skuad Valladolid ketika mereka menewaskan Valencia 1-0 pada hari Ahad.

Penyampai Sky Sports, Dharmesh Sheth berkata minggu lalu bahawa dia berpendapat perjanjian untuk Fresneda adalah "tidak perlu berfikir dua tiga kali" dengan bayaran rendah diperkatakan.

Sheth memberitahu GiveMeSport: "Maklumat yang saya dapat mengenainya ialah mereka menjangkakan banyak tawaran akan diterima pada minggu terakhir untuk Fresneda kerana harga yang diminta hanya €15 juta.

"Jadi, ia seolah-olah tidak perlu difikirkan untuk pemain muda dengan sarat dan penuh dengan potensi."

Bagaimanapun, Gabriele Marcotti dari ESPN memperkecilkan keupayaan Fresneda baru-baru ini dengan pakar itu tidak terkesan dengan apa yang dilihatnya daripada pemain berusia 18 tahun itu.

"Saya perlu katakan, saya melihat pemain ini.

"Mungkin kerana Valladolid tidak begitu bagus, [tetapi] saya menonton dua keseluruhan perlawanan Valladolid. 

"Dalam satu [perlawanan] dia okay dan dalam satu lagi, dia tidak begitu bagus, walaupun Valladolid secara keseluruhan tidak bagus. 

"Adakah kita semakin terbawa-bawa, apa yang mereka lihat?"

Nampaknya tidak mungkin Arsenal akan membawa masuk seorang lagi penyerang sebelum tarikh akhir perpindahan, walaupun Gabriel Jesus mengalami kecederaan.

Ini kerana Eddie Nketiah telah tampil dengan begitu berkesan dan mempamerkan prestasi sangat cemerlang.

Apabila ditanya sama ada Nketiah telah mendapat hak untuk kekal dalam pasukan Arsenal apabila Jesus kembali, bekas penyerang Liga Perdana, Noel Whelan memberitahu Football Insider

"Sudah tentu!

"Inilah masalah yang Arteta inginkan. 

"Inilah sebabnya dia mengekalkan Nketiah di kelab itu [Arsenal]. 

"Mereka membiarkan Aubameyang pergi, melepaskan Lacazette pergi, tetapi dia telah menyelamatkan banyak wang kelab itu.

"Mereka telah mengekalkan penyerang yang sangat bagus, muda, mempunyai potensi bersama mereka dan keputusan itu memberi faedah.

"Jesus akan berjuang untuk tempatnya. 

"Dia mungkin nama besar, tetapi Nketiah telah melakukan semua yang diminta.

"Dia layak menjadi pilihan pertama dalam peranan penyerang itu sekarang.

"Ia satu masalah yang hebat untuk Arteta. 

"Inilah yang dia perlukan pada ketika ini,pada musim ini. 

"Ia akan menjadi hebat untuk mendapatkan Jesus kembali."

Post a Comment

Previous Post Next Post