Wakil pemain menghantar mesej kepada Arsenal setelah khabar angin heboh memperkatakan mengenai minat The Gunners untuk menandatangani penyerang Fiorentina.

Minggu lalu, laporan tersebar setelah media Itali menyatakan Arsenal telah menemui ‘perjanjian awal’ dengan Fiorentina untuk perpindahan Dusan Vlahovic.

The Gunners telah menjadi kelab terbaharu yang tampil untuk menandatangi penyerang itu dan dua hari lalu, La Nazione menjelaskan kelab Utara London itu kini mendahului pesaing lain untuk menandatanganinya.

Perjanjian semasa Vlahovic bersama Fiorentina akan tamat pada Jun 2023 dan dia ketika ini, dilaporkan enggan menyambung kontraknya bersama kelab Itali itu dan itu menyaksikan dia terus dikaitkan dengan beberapa kelab terkemuka Eropah. 

Berdepan dengan kemungkinan kehilangan pemain berusia 21 tahun itu, La Viola sudah mengenal pasti calon untuk menggantikan bintang mereka itu.

Wartawan Itali, Enzo Bucchioni, menulis dalam ruangannya untuk Firenze Viola, mencadangkan Borja Mayoral dari Real Madrid, yang kini dipinjamkan ke AS Roma, mungkin akan tiba di kelab itu pada Januari.

Menandatangani pemain Sepanyol itu pada jendela musim sejuk nanti membolehkan Fiorentina bersedia untuk pemergian Vlahovic.

Bucchioni juga melihat dakwaan tawaran Arsenal untuk pemain antarabangsa Serbia itu dan menyatakan wakil pemain itu tidak begitu berminat untuk menghantar Vlahovic berpindah ke Emirates.

“Dari England pada hari lain, ada berita bahawa Arsenal bersedia untuk berurusan dengan penyerang Serbia itu pada harga €80 juta, tetapi perjanjian itu tidak akan berlaku kerana “kami tidak berminat”, ungkapan yang keluar daripada wakil pemain itu,” wartawan itu berkata.

“Jika ini benar dan jika rundingan lain (Tottenham, City, Atletico) diterima La Viola, keputusan tetap sama, tidak.

"Ini juga tidak dikecualikan, bahawa sebaik sahaja Mayoral tiba, perpindahan pada Januari juga akan ditolak, Vlahovic hanya boleh berakhir di bangku simpanan.

Pun begitu, wartawan itu turut menjelaskan bahawa, jalan terbaik adalah dengan mencari persetujuan dan menyelesaikan perpindahan itu pada Januari atau mencapai persetujuan pada Januari untuk perpindahan musim panas, Jun depan.

Post a Comment

Previous Post Next Post