Martinelli anggap ia perkara biasa, lebih banyak perkara besar menanti.

"Ini baru permulaan" - pemain Arsenal berpendapat masih ada perkara besar untuk dihadapi, menangani kritikan peribadi dengan tenang.

Selepas menjadi salah satu nama yang paling tidak disangka untuk berada dalam skuad Piala Dunia Brazil, bintang Arsenal, Gabriel Martinelli hari ini (semalam) mengadakan temu bual dengan ESPN Brazil.

Penyerang itu baru sahaja tiba dari sesi latihan The Gunners dan berada secara langsung di rumahnya bersama wartawan Joao Castelo-Branco untuk bercakap mengenai dirinya yang dipanggil Tite untuk kejohanan di Qatar bulan ini.

Dalam beberapa hari lalu, terdapat beberapa kritikan mengenai pemilihan dan panggilan Martinelli untuk skuad Brazil - anda boleh membacanya disini : Martinelli dikecam & Martineli mempunyai lebih kuali berbanding Firmino.

Alasan besar untuknya (dikecam) ialah hanya kerana dia bermain untuk sebuah kelab kecil di Brazil, dan sejak menyertai Arsenal pada usia muda, dia tidak begitu terkenal di negara asalnya.

Pemain itu, bagaimanapun, mendakwa tidak apa-apa dengan itu, malah mengatakan dia kini sudah pun bersedia untuk membantu Brazil di kejohanan Piala Dunia.

"Saya rasa ini perkara biasa." kata Gabriel Martinelli kepada ESPN Brazil.

"Sesetengah orang di Brazil tidak mengenali saya dan juga perkara biasa untuk mengatakan bahawa pemain lain layak berada di sana. 

"Tetapi saya cukup tenang mengenainya.

"Saya rasa ini perkara biasa.

"Saya tahu apa yang saya lakukan di kelab saya, saya tahu kemampuan saya dan saya tahu apa yang boleh saya lakukan. 

"Dan anda boleh yakin bahawa saya akan melakukan yang terbaik untuk pasukan Brazil, dalam apa jua yang saya boleh membantu pasukan, saya akan bantu. 

"Ia akan menjadi pengalaman yang hebat untuk saya."

Martinelli juga ditanya mengenai ucapan tahniah yang diterima daripada skuad Arsenal mengenai panggilan itu dan menegaskan terdapat ramai rakan sepasukan gembira untuk pencapaian yang sama.

"Semua orang sangat gembira kerana kami berada di Piala Dunia. 

"Ia juga bagus untuk Arsenal, mempunyai pemain dalam Piala Dunia. 

"Dan semua orang sangat gembira, kami adalah pasukan yang sangat bersatu.

"Hari ini juga ada panggilan Bukayo, Aaron, Ben, jadi kami gembira untuk satu sama lain. 

"Kami tahu bahawa kami berada di puncak Liga Perdana, tetapi ini hanya permulaan dan kami masih mempunyai banyak kerja yang perlu dilakukan."

Pemain itu kemudian disoal tentang mempunyai lebih ramai peminat Arsenal memakai jersi dengan namanya musim ini dan berterima kasih kepada mereka atas sokongan.

"Saya rasa musim ini jumlah peminat dengan jersi tertera nama saya telah meningkat dengan banyak. 

"Tetapi mereka sentiasa menyokong saya sejak saya tiba. 

"Dan saya sangat gembira melihat ramai orang, lelaki, wanita, kanak-kanak dengan jersi saya. 

"Jadi saya berasa sangat berbangga kerana dapat membayar balik sebahagian daripada apa yang mereka lakukan untuk saya di luar padang.

"Dan itulah yang saya selalu cuba lakukan."

Post a Comment

Previous Post Next Post